Assassin’s Creed Origins je iskoristio pauzu, ali ne potpuno…

Egipat je bio jedna zbilja priželjkivanja lokacija za Assassin’s Creed serijal i upravo će nam Origins to donijeti. Nakon godinu dana pauze serijal se vraća kroz velika vrata, sa nekim novim trikovima i idejama kako da se pomakne sa mrtve točke.

Ove godine proslavit ćemo deset godina serijala, a do sada samo u dvije godine nismo dobili novu igru (ne brojim mobilne igre i Chronicles), dok smo u nekima dobili i više od jedne. Prva je bila 2008. godina, na onom prijelazu između prvog i drugog nastavka, te lani, kada je Ubisoft shvatio kako škodi štancati istu igru iz godine u godinu pošto u konačnici popularnost i kvaliteta padnu. Godinu dana pauze bila je dobra odluka, ali bi bila puno bolja odluka da su uzeli još godinu dana pauze.

Kada su napokon na E3 prikazali Origins nije bilo onog x faktora. Vidjelo se da je ponešto drugačije i da im je pauza dobro došla, ali isto tako vidio sam gotovo istu igru koja je napravila premal odmak od ostatka serijala. To spominjem kao manu zato što je serijal otišao na pauzu zato što je bio repetitivan, najmanje želiš da Origins upadne u tu kategoriju. Napravljeni su neki pomaci, imamo puno više RPG elemenata u obliku predmeta koje možemo nositi i progresije lika, te je lako za vidjeti kako je Witcher 3 bio smjernica u razvoju igre. Još godinu dana bi povećalo očekivanje i interes.

Ipak, pauzu moramo gledati pozitivno iz nekih drugih kuteva. Uzmimo za primjer prvu pauzu u serijalu, kada nije bilo hiperprodukcije i kada su se trudili napraviti značajan pomak. Rezultat toga je bio Assassin’s Creed 2, po mnogima najbolja igra u serijalu. Napravljen je veliki korak u gotovo svim potrebnim smjerovima u odnosu na prvi nastavak. I dok je za to neosporno trebalo vremena, dio razloga leži o tome što je Ezio Auditore bio prokleto sjajan lik, karizmatičan i voljen. Što već njegov sljedbenik nije bio, a sve nakon trojke je imalo puno veći problem stagnacije u onom dijelu priče koji se dešava u modernom dobu. Naprosto nikuda nije išlo, baš kao i kompletan serijal. Zato će biti važno vidjeti u koju će kategoriju pasti Bayek.

Već sam kazao kako je Egipat prilično priželjkivana lokacija, a trailer nam otkriva kako ćemo imati i zanimljive povijesne figure, kao Kleopatru i Cezara. One su isto prilično važna kockica mozaika koji stvara igru. Lakše se povezati sa već poznatim pojmovima. Povijesne stvari koje su se u igri događale su bazirane na stvarnim događajima. Ishodi su baš onakvi kakvima ih igra opiše, samo zbog potrebe igre radnja događaja je malo modificirana kako bi mi sudjelovali u njoj. No i to je bilo dovoljno da mnogima stvori interes za istraživanjem, da saznaju iz povijesnih izvora što točno i kako točno se zbilo, te zbog čega.

Origins ima puno potencijala biti dobar, ali isto tako postoji opravdana bojazan da padne u zamku zbog koje je serijal bio na ledu. No, kako god bilo, nadam se da je Ubisoft naučio lekciju te kako sada nećemo svake godine dobivati novu igru (to prolazi samo sportskim igrama), štoviše, ponekad mi se igra istog serijala svake dvije godine čini previše. Naprosto ne želim po njima naštimavati sat. Nekada je puno bolje dati igri vremena pa makar to značilo da neće izaći po nekoj korporativno zacrtanoj špranci. Za sada Assassin’s Creed Origins izgleda bolje od nekoliko zadnjih nastavak serijala, ali isto tako ne izgleda kao nešto što se mora odigrati. Nadam se da se varam.


Odgovori