Battlefield pohlepe

Najava kako će Battlefield V izaći mjesec dana kasnije nego što je originalno najavljivano nije došla kao neko veliko iznenađenje. Od srijede, kada su tu najavili, pa sve do petka kada su se vrata burze zatvorila, EAova dionica pala je za nešto više od 11%. To je samo nastavak strmoglavog pada, pa ako se pogleda period od malo više od mjesec dana, dionica je pala za preko 20%. Razlog? Pohlepa koja im se napokon obila u glavu.

Usprkos svim problemima, EA je ostvario veliku zaradu pa su dionice skočile, ali zadnjih mjesec dana nisu bili bajni za njih.

Kako je Battlefield razlog zašto pišem ovaj članak, krenut ću s njim. Kada je EA izabrao datum za igru podiglo se nekoliko obrva. Tjedana dana nakon Call of Duty: Black Ops 4, koliko god smatram kako je ovo korak natrag za serijal, jasno mi je koliko ga ljudi i dalje kupuju zbog branda. I tjedan dana prije Red Dead Redemption 2 – nastavka mega popularne igre, koja će biti jedna od najbolje prodavanih igri godine i generacije. Istog trena neki su se sjetili kako je prije EA napravio jako slično, kada je Titanfall 2 stavio između Battlefilda i Call of Dutya. Rezultat je bio poražavajući, igra je imala prilično slabu prodaju i nije ispunila očekivanja koje je kompanija imala. I dok se opravdanje može tražiti u tome kako Titanfall nije top ime (što je istina), isto ne prolazi za Battlefield. To je veliko ime, no i dalje manje nego Call of Duty ili Red Dead. Po riječima analitičara, brojke puno toga govore, kako je Battlefield zasotaje 85% po prodaji preordera za CoDom. Ostavati 10, 15 ili 20 posto nije baš lijepo, kada ti je to direktna konkurencija, ali nije smak svijeta. Zaostajati 85% je. To pokazuje koliko je sve oko igre loše odrađeno.

Suhoparna najava, jednako suhoparno prvo prikazivanje, te iste takva prezentacija na E3. Sve to bi bilo brzo zaboravljeno da nije bilo skandala što je žena na naslovnici. Ili barem jedna strana tako želi prikazati skandal. Skandal je u tome što su fanovi serijala, koji je uvijek težio biti povijesno točan, prigovorili što su u igru stavili ženu koja umjesto ruke ima nekakvu mehaničku protezu, a u drugoj ruci drži žicom omotanu palicu. I dok je bilo žena u Drugom svjetskom ratu, gdje su smjestili igru, nije bilo ovakvih. Ovo nije sitno natezanje povijesti kako bi se prilagodilo igri (što je po meni sasvim normalno), ovo je znanstvena fantastika. U prilog tome ide i britanski vojnik s katanom. EA je odmah krenuo u kontraofenzivu, no sve u rukavicama. Nekakva spominjanja alternativne povijesti, ako je to dio igre, odmah kaži tako i reci fanovima neka se strpe te da ćeš sve objasniti u igri. Sigurno im ne kažeš kako su glupi i neobrazovani te da se trebaju bolje educirati. Uz naglasak da ako im se igra ne sviđa da je ne moraju kupiti. Očigledno su poslušali ovaj drugi savjet, pošto ima jako puno ljudi koji vole BF serijal i prilično dobro su potkovani u povijesti.

Youtube video koji ima više palaca dole nego onih prema gore.

No gdje je tu pohlepa? Potpuno je točno kako je u ovoj priči nigdje nema, no priča oko pohlepe počinje puno ranije, a kulminira prošle godine uz Star Wars Battlefront 2 i cijelu loot box aferu. Zbog koje se je i Disney uključio u priču, te kao majka koja prekorava dijete, prekorio EA. I dok su mnoge kompanije krenule loot box putem, EA je bio taj koji je stalno pomicao granicu i nalazio način predstaviti još ogavnije mehanike. I onda je sve to došlo u medije diljem svijeta, a u konačnici i do zakonodavaca, od kojih su Belgija i Nizozemska kazali kako su sistemi koje pojedine igre imaju kockanje. Traženje načina izvući svaki dolar od korisnika, a pri tome im dati što manje, bio je razlog zašto je Battlefield V dočekan na nož. Ovaj nastavak neće imat loot boxeve, ali već je napravljena šteta, ljudi puno manje vjeruju nego prije godinu ili dvije. Oprezni su, ne žele dati svoj novac, a dobiti jako malo za njega.

Što to dugoročno znači za Battlefield V? Pokazalo se je gdje stoji u ratu brandova, pokazalo se kako ljudi danas neće preći preko svih gluposti koje izvršni ljudi kompanije kažu. Isti oni koji dobivaju desetke milijuna dolara godišnja godišnje samo od bonusa, a pri tome tvrde kako sve moraju naplatiti kako bi opravdali trošak razvoja. Ljudi su naivni, ali postoji točka kada se skupi kritična masa i kaže ne. Što se u konačnici i dogodilo. Ako pokušaš iscijediti čovjeka na svakom koraku on će način mjesto gdje može potrošiti svoje novce, a da se pri tome ne osjeća prevarenim. EA ima načina kako to sve popraviti, a svodi se na to da se vrati na pošteniji put, gdje igrači dobivaju nešto za svoj novac. Hoće li? Jednom već jesu, pa su opet zabrazdili. Mislim kako mogu, samo je problem što ne vjerujem kako je to stalna promjena nego samo privremena dok vuk ponovo ne pokaže svoju čud.

20. studeni je novi datum izlaska, za one koje to u cijeloj ovoj priči zanima.


Odgovori

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.