Ovih dana, u terminu kojeg smo nekada zvali E3 period, dobili smo nekoliko konferencija u kojima su razne kompanije predstavile igre koje će nam dolaziti u mjesecima i godinama ispred nas. Baš kao i kvaliteta predstavljenog tako su i same konferencije varirale po pitanju kvalitete. Najvažnije od svega, još jednom se pokazalo da nam E3 kao takav ne treba te da svi oni koji nisu tamo mogu imati gotovo jednako iskustvo.

Summer Game Fest nije bio prvi na rasporedu, ali nemam volje prolaziti kroz svaki manji show pojedinačno, pa ću se fokusirati na tri. Geoff Keighley je zadnjih godina napravio ogroman posao za industriju, ali i za sebe. Pozicionirao se u ovom terminu, prisutan je uz Gamescom, a u konačnici njegov Game Awards je jedna od najvažnijih stvari industrije cijele godine. I kako je krenulo, nastaviti će to biti u budućnosti. Zato je dobio puno kritika kada početkom godine nije kazao niti riječi na sve otkaze koje su pogodili radnike u industriji. Time je započeo ovaj show.

Na žalost, ono što je izgovorio je bilo mlako, ja bih otišao čak i korak dalje te kazao malo i bezobrazno kada je predstavio indie kao ispravan smjer za dalje. Da se razumijemo, to je donekle točno, indie donosi hrpu inovacija i novih ideja koje veliki studiji ne mogu ili ne žele implementirati, ali isto tako je i kruh sa sedam kora. Jer na svaki uspješan indie ima ih jako puno onih koji nemaju te sreće jer je industrija prezasićena količinom naslova koji izlaze. Poslati poruku neka otkazi, mogu raditi u manjim studijima je hod po vrlo tankom ledu. Isto tako meni je potpuno jasno da se on nalazi između dvije vatre – kao netko tko bi trebao biti glas industrije (jer se pozicionirao tako) i netko tko je ovisan o novcu tih velikih izdavača (i Doritosa).

Kada bi to bila jedina mana koju je show imao mislim da bi svi bili sretni. Na žalost nije. Geoff voli indie naslove i jako ih puno promovira, što je ujedno bio dio problema za ovaj show. Osim što je tempo bio užasan, mnogi ti indie naslovi spadaju u kategoriju naslova koji te neće kupiti trailerom. Pogotovo kada govorimo o široj javnosti. Kada na to dodamo da nije bio niti jedan pravi blockbuster, cijeli show je imao dojam kao da nešto fali. Realnost je ta da je bilo kazano da ne očekujemo puno, što smo na kraju uistinu i dobili. Pošten način, ali je baš bio dojam da nešto fali. Mene osobno je Civlization 7 najava oduševila, jer znam kako ću provesti sate i sate uz tu igru.

Microsoft je u sklopu svoje Xbox konferencije bio totalna suprotnost. Tempo nevjerojatan, igra za igrom, za nešto što je njihov najbolje predstavljanje unazad tko zna koliko godina. Ali jedno koje ostavlja isto pitanje – što će ikome Xbox kada ti ionako sve dolazi na PC uz Game Pass? Pitanje na koje za vrijeme samog predstavljanja nismo dobili odgovor, ali smo dobili natuknice nešto kasnije o već započetom širenju njihovih naslova na druge platforme. Što zapravo ostavlja puno pitanja za budućnost.

Bilo je baš svega, od manjih naslova pa do blockbustera. Pogotovo s adrese Activision Blizzard akvizicije. Predstavljen je novi Call of Duty kao i njegov iščekivani dolazak na Game Pass, a nadolazeća World of Warcraft ekspanzija je dobila datum izlaska (nešto što je dodatno stavilo fokus na PC igranje). Novi Doom, novi Gearsi, kao i pogled na Indiana Jones igru u kojoj su nekim čudom zaboravili staviti i sekunde gameplaya. Izgledalo je zaista odlično, ali isto tako je izgledalo kao da ovo uzbuđenje dolazi možda i deset godina prekasno za Xbox brand. Sve te studijske akvizicije su u tom periodu vidjele više ranije spomenutih otkaza nego naslova koje su izdale. Sve to može biti malo zbunjujuće kada najbolja prezentacija dolazi nakon što su odustali od borbe. No neka, neka to bude put prema nestanku ekskluzivnih naslova

Za kraj sam ostavio još dvije prezentacije koje više želim spomenuti nego što ih treba spomenuti. Prva od njih je Ubisoftova koja je pokazala točno ono što očekujemo od velikog izdavača – evo što imamo, pogledajte kako izgleda i ‘ajd bok. Druga je PC Gaming Show koja je slavila svoje deseto izdanje. I upravo to što je bila obljetnica je dodatno pogoršalo ionako loše prikazivanje. Vraćamo se na isti problem koje indie igre imaju na ovakvim prezentacijama, nisu najzanimljivije, pogotovo kada show ide preko dva sata. Iduća stvar je što u svom formatu nikako ne odustaju od užasnih šala koje baš ubijaju dodatnu želju za gledanje. Šteta, pogotovo kada se uzme u obzir koliko je PC igranje naraslo zadnjih godine. I ne, nije mrtvo, kao što pričaju zadnjih 20 godina.


Odgovori

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.