Vratimo se malo u prošlost, u 2013. godinu kada je Disney najavio kako će EA imati desetgodišnji ugovor za izradu Star Wars igara, i to nakon malo više od godinu dana od kada su kupili pravo na jedan od najvećih IPa.
Reakcija igrača je bila podijeljena. Dok su se jedni veselili što će tako veliki izdavač sada imati uzde na popularnom serijalu, u koji će uložiti brdo novaca kako bi u konačnici dobili još više novaca, drugi su govorili kako stavljamo voljeni serijal u ruke zloglasnog izdavača kojem je važno samo izmusti lovu iz korisnika, a ne dostaviti dobru igru. Sada se komotno možemo vratiti u današnje vrijeme i pitati se koja je od tih dvaju konstatacija bila točna. I odgovore nećemo dobiti. Usprkos najavi kako ćemo dobiti hrpu naslova, do sada smo dobili dva. Kvalitetni Star Wars Battlefield i loot boxovima uništen nastavak. I to je to.
A gdje su ostale? Otkazane, a upravo je Jason Schreier objavio kako je još jedna Star Wars igra završila tragično, premda ovog puta na sreću cijeli studio nije završio na taj način, nego kreću u izradi nečeg novoga, manjeg, također u Star Wars svemiru. Još neke su u najavi, prva od njih (Jedi Fallen Order) trebala bi doći koncem ove godine. Možemo si postaviti pitanje gdje je sve krenulo po zlu, ali na to pitanje nećemo dobiti dobar odgovor. Pogotovo ako se sjetimo kako je LucasArts pred kraj svog života imao problema izdati / napraviti dobru Star Wars igru, uključujući 1313 koji je bio tako veliki potencijal.
Od serijala koji je napravio neke od najboljih igri koje sam igrao (KOTOR, Jedi Academy serijal) postao je pomalo ukleti serijal koji samo reciklira stare ideje. Pogledajte samo filmove, koji imaju osjećaj kao da smo sve to već vidjeli. Ponajprije zato što smo sve to već vidjeli. Slično je s video igrama. Ako pogledate, jedino što su do sada izdali je dio već postavljenog Battlefield serijala, koji donosi već otprije poznato. No nove ideje? Ništa. Što ih koči? Možda i sam Disney ako traži da sve što izdaju bude vezano uz poznate likove, možda EA koji nije dao dovoljno sredstava kako bi se igra napravila kako spada, a možda jednostavno projekti koji su propali su bili osuđeni na propast. Možda i previše babica kilavo dijete. U konačnici svaki projekt ima svoju priču, a neke od njih nikada nećemo saznati svog svih NDA ugovora koje su zaposlenici potpisali.
I gdje smo sada? U situaciji kada smo u šest godina dobili dvije igre, polako se gleda kraj ugovora. Ugovora kojeg je dogovorio Frank Gibeau koji više nije s kompanijom, uz novo vodstvo koje mora poštovati ugovor, barem do neke mjere. Koliko je novo vodstvo kompanije zadovoljno s time? A koliko im je to samo uteg oko vrata kojeg se i oni žele riješiti čim je prije moguće? Jako puno pitanja. Samo znamo kako su fanovi Star Warsa očekivali više, čak i oni skeptični.