Iza nas je jedan zanimljiv tjedan. Onaj u kojem smo dobili neke informacije. Star Wars odlazi pod Lucasfilms Games, što u prijevodu znači kako EA više neće imati ekskluzivu za proizvodnje iz serijala. Štoviše, Ubisoft kreće raditi jednu open world igru (u svom stilu), dok će i svi ostali izdavači moći dobiti priliku raditi u serijalu ako ponude nešto što se vlasniku licence sviđa.

Zatim smo saznali kako nam i Indiana Jones dolazi, dok već od prije znamo kako će IO Interactive raditi 007 (James Bond, za vas koji ne znate što stoji iza ovih brojeva) igru, a saznali smo kako će Harry Potter igra – Hogwarts Legacy – izaći tek 2022. godine.

I o svakoj od tih igri možemo puno razmišljati. Pustiti mašti na volju. Hoće li Devolver Digital dobiti priliku napraviti neki ljubavni serijal u Star Wars svijetu, hoće li EA i dalje ostati vezan uz serijal, primjerice uz Fallen Order 2. Hoćemo li ikada dobiti Kotor 3, ili ćemo dobiti neki drugi RPG na epskoj razini. Ili što točno to Ubisoft ima na umu? Koji ćemo planet istraživati, tražeći najviše tornjeve kako bi nam otkrile ostatke mape. Star Wars je uvijek imao puno priča za ispričati i mislim mnogima brzo proradi mašta. Te ću čak i ja reći da ne gledam na njega kao na licencirani proizvod.

Indiana Jones? Kada meni to netko kaže, prva pomisao na umu mi je Harrison Ford u toj filmskoj ulozi. Kada netko kaže to i video igra, da, znam da ih je bilo u prošlosti, no moja instant reakcija je – da li nam zaista treba? Industrija je napravila Laru Croft. Jasno je kako ju je Indiana Jones inspirirao, ali time što to nije bio Indiana dobili smo jednog potpuno novog lika, a u konačnici i potpuno novu franšizu. Tim putem krenuo je i Nathan Drake desetak godina kasnije, dobili smo također novu franšizu. I to uspješne franšize, od kojih je jedna završila na filmskom platnu, a druga tek treba. I teško mi se je veseliti Indiana Jones igri, iako bez problema vidim potencijal toga, kada vidim i opciju da se ponovo krene od nule, novim likom i novim serijalom. Jednim koji je primarno vezan uz video igre.

Slična stvar je i uz James Bonda. Ionako zadnjih godina imamo veliku raspravu treba li taj lik biti žena u jednoj od idućih filmskih James Bond iteracija, kao što je recimo postao Dr. Who. Moj odgovor na to pitanje je ne. Smatram da se može napraviti neki drugi lik u službi njena veličanstva, koji ima neku drugu numeričku dezignaciju, dozvolu za ubijanje i pristup svim gadgetima. Taj ženski (ili kojeg god spola poželite) lik može imati potpuno drugačije osobine, ne mora biti kockar i ženskaroš, ne mora voljeti martini, shaken not stirred, naprosto nema potrebe mijenjati već postavljeno. Ne treba u muške cipele stavljati ženskog lika, niti obrnuto. Mislim da živimo u svijetu gdje je potpuno moguće napraviti nešto novo i originalno, a svejedno imati jednaki ili barem gotovo jednaki efekt. Naravno da je lakše napraviti tu unutar poznate licence, baš kao i video igri. No opet je pitanje, trebamo li ići tim putem? Trebamo li na najvišoj razini industriji stalno gušiti svaku vrstu kreativnosti i ići samo popularnim serijalima koje smo stvorili od kada je industrija nastala i onih koje licenciramo iz filmova, stripova ili sada kao Harry Potter iz knjiga.

Naravno da je puno lakše biti zainteresiran, ili kako Internet publika voli reći pun hypa, za neki projekt vezan uz licencu nego jedan kompletno novi. Kako se veseliti naslovu o kojem ništa ne znate, koji prije toga nema niti jednu drugu igru, a upitno je hoće li imati ako se ljudima ne svidi isti. Ali baš zato trebamo kreativnost, da ne stagniramo. Ali trebamo i nastavke, pošto nekada ne uspijemo ispričati sve priče koje smo ispričali u tom svijetu. Isto tako, možemo ići kombinacijom istoga, God of War je odličan primjer koji je spojio poznate mitologije s kompletno novim likovima. I koliko god me veseli činjenica da će neke od ovih licenciranih stvari postati video igre, za budućnost video igri kao takvih bi radije da imamo što manje takvih kolaboracija i da više razvijamo novo. Da, rizik je. No sve jednom mora imati svoj početak.


Odgovori

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.