Prvi puta sam susreo Magic the Gathering još u osnovnoj školi, ili ako želite numerički, samim početkom dvije tisućitih godina kada je sedma edicija bila aktualna. Od kartanja pod odmorima, pa do onoga nakon škole, stvorila se neka ljubav za taj TCG. Od tada pa do danas ta ljubav traje, u potpuno drugačijim oblicima, premda moram priznati kako se ne sjećam kada sam zadnji puta uživo odigrao partiju. Zato me jako zanimalo kako će izgledati Magic the Gathering Arena. Iako je u prošlosti bilo MTG video igri, ova je očigledno bila inspirirana uspjehom žanra kojeg je započeo Hearthstone.
I tako, bez puno razmišljanja prijavio sam se za betu, kompletno zaboravio na to, sve dok se jedan dan na mailu nije pojavila informacija kako sam upao u nju. Instalirao sam je, pokrenuo, i nakon dugo vremena ostao budan do gluhog doba noći. Pokrenuo sam tutorijal i bio sretan što moram ‘učiti igrati’ s bijelim deckom, pošto mi je ta boja bila i još uvijek je daleko najdraža. Dobar dio stvari bio mi je poznat, no neke stvari su mi bila totalna nepoznanica, što otprilike govori koliko dugo nisam koketirao s MTGom.
Od tog upadanja u betu pa trenutka kada ovo pišem prošlo je oko tjedan dana, u tom periodu uspio sam vidjeti dosta stvari u igri kako bih mogao dati svoj sud, uz prilično veliku napomenu kako se i dalje radi o beta verziji, te kako ono što dobijemo u konačnici možda bude kompletno drugačije. Ima stvari koje su mi se svidjela, kao i onih koje mi se nisu svidjele, a konačni proizvod ćemo vidjeti u rujnu, za kada su zakazali izlazak igre.
Trebam li uopće naglašavati kako mi se sam gameplay svidio? Ovo je dobar stari MTG kojeg sam upoznao i zavolio prije više od 15 godina, tako da mi je manje-više sve poznato po tom pitanju. Da, ima stvari koje su mi nove i na koje se trebam naviknuti, kao Planewalkeri ili pak Sage, no dok igram osjećam se kao da nikada nisam prestao igrati. Jedna od glavnih stvari koje MTG ima, i koja je zapravo jako važna, je prilika reagirati kartom na akciju protivnika. Kako jedan krug u MTGu ima nekoliko faza, prilično je važno dozvoliti reakciju u toj fazi, a istovremeno je problematično to napraviti fluidno za potrebe video igre. Tu su programeri napravili sjajan posao, do sada nisam naišao na situaciju gdje nisam mogao napraviti zamišljeno. Faze se automatski preskaču ako u njima nemamo nikakvu opciju, a isto tako se sve to može isključiti, tako da ako želite imati kompletnu kontrolu nad fazama – možete.
Sviđaju mi se i animacije tijekom partije, mnoge karte imaju prilično bazične stvari, dok pojedine imaju kompletno zasebnu 3D animaciju – također nešto što je Hearthstone popularizirao. Podloge na kojima se borba odvija su za sada prilično monotone, no sve potrebne informacije su jasno vidljive, sučelje je zbilja dobro sređeno. Sviđa mi se što sada mogu s vremena na vrijeme zaigrati ovu igru, a da pri tome ne moram svako malo kupovati novi karte. Na startu mi je na raspolaganju dostupno 5 predefiniranih deckova (po jedan za svaku od pet boja), a tijekom igranja sam skupio još dva. Nisam siguran koliko ih još ima, no nadam se kako će ih u budućnosti biti još više. Što pod time mislim? Da to kada krenu ekspanzije i novi blokovi karti, da će dolaziti i novi bazni besplatni deckovi – ono što u dućanima zovu starteri. Isto tako mi se sviđa opcija dobivanja ‘wild karti’ s kojima se može dobiti bilo koja karta identičnog rariteta. Čini mi se kao vrlo zgodna ideja.
Modova za sada ima dovoljno, no volio bih da u budućnosti bude još više, uključujući i igranje više igrača. Bilo u timskoj, FFA, ili nekoj od inačica pravila koja su se ustalila među zajednicom. Neću biti baš pretjerano sretan ako sav fokus bude na jedan na jedan igranju. Ono često ima previše kompetitivni aspekt koji nikada nije bio za mene, pogotovo uz činjenicu kako neće biti lako složiti top deckove ako želite igrati u free-to-play modelu. MTG Arena nema jednu od najvažnijih značajki – opciju mijenjanja karti s drugim igračima. A kada pogledamo kako ekonomija funkcionira, postaje prilično jasno kako neće biti baš lako složiti deck kakav želite.
Ekonomija ima jako sličnu mehaniku kao i mnoge igre unutar žanra, igraj pa dobivaj besplatne boostere, ili plati za njih. I dok to samo po sebi nije problem, problem mi je uvođenje dvije valute. Zlato je isključivo ingame valuta, dok se dragulji moraju plaćati, premda ima načina kako ih dobiti i bez toga. Pravi problem je što postoji diskrepancija između cijene boostera u draguljima i količine koju dobijete prilikom kupnje. Koju god kupnju napravite dobit ćete više nego što košta ciljani broj boostera, što u prijevodu znači – ili će ti ostati višak s kojim nema što pametno, ili potroši dodatno novaca. To je prilično bezobrazan model, komotno je moglo biti ‘x boostera košta y eura’. Najjednostavnije i najpoštenije.
Ipak, uz sve navedeno, moram kazati kako Magic the Gathering Arena za sada ide u sasvim solidnom smjeru, te ako ne naprave neke opake greške putem, mislim da nas čeka još jedna zanimljiva igra na tržištu.