Iako je E3 ove godine otkazan, imali smo prilično sličnu situaciju kao da je dostupan. Hrpe (samo) digitalnih događaja u kojima je predstavljeno još više igri. Jedan od takvih događaja je bio Microsoft i Bethesda prikazivanje svega što će postati dostupno u idućih godinu dana. Bilo je tu stvari koje već poznajemo, kao i ponešto novih stvari. Bilo je zanimljivog, bilo je manje zanimljivog, ali je bilo potpuno jasno kako nisu naučili ništa. U odnosu na E3 godinu, prava razlika je bila u tome što nije bilo publike.

Glavna stvar u kojem je ovaj show pogriješio je bilo u njegovom samom trajanju. Devedeset minuta je puno previše. Negdje tijekom epizode. Već nakon pola sata postavio sam si pitanje koliko će ovo još trajati, a do kraja prezentacije sam zaboravio sve što se dogodilo u istoj. To jest, zaboravio bih da nije bilo bilježaka koje sam vodio. Smatram kako je to kontra produktivno, prikazati igru koja će zbog trajanja i količine prikazanog pasti u zaborav naspram onih većih i važnijih najava. To je općenito bio problem koji je za mene E3 imao. Koliko god konferencija bilo, na kraju će se govoriti o svega nekoliko naslova, sve ostalo će pasti u drugi plan.

Ovdje je to nešto o čemu će se govoriti Starfield. Njegova prezentacija samo po sebi je trajala predugo (nova Forza je također imala taj problem), a najbolje od svega je što me niti tim prvim pravim prikazivanjem nisu kupili. To ne znači da u konačnici neće biti dobra igra, to samo znači da ovo nije stvorilo baš nikakav interes kod mene. Štoviše, postavilo mi je puno više pitanja nego što sam do sada imao. Dio pokazanih stvari ima prilično jasne konture prijašnjih Bethesdinih naslova, dok mi je prva prava crvena zastava bila kada su rekli kako će biti tisuće planeta koji će se moći istraživati. Ako ti planeti će biti jako slični jedan drugome, koja je poanta? Vidjeli smo kako je No Man’s Sky prošao sa sličnom idejom, pogotovo kada je uvod izgledao kao da gledam baš tu igru, samo sa drugačijim pristupom grafici.

Bilo je isto tako super stvari, gdje je kazano kako će gotovo sve najavljeno biti odmah dostupno uz Game Pass. To je svakako pozitivna stvar, koja ima nekih stvari na koje treba obratiti pozornost. Prvu najbolje predstavlja nova Forza, koja mora dobiti novu igru kako bi se zadovoljila forma dolazaka novih stvari na Game Pass. Umjesto da aktualna Forza postane game as a service, kako je i postavljena, s podrškom od par godina. To nikako nije dobro jer će se stvoriti pritisak da se stvaraju kalupirane stvari samo kako bi imali nove stvari, to će dugoročno ugušiti kreativnost. Drugi problem je bio potpuno nepotreban dolazak ionako besplatnih Riot Games igri na Game Pass. Što će povećati ponudu nečime što vam ne treba, pa će vjerojatno solucija za to biti povećavanje cijena. Sve to dugoročno nije nužno dobro za industriji, bez obzira koliko Game Pass trenutno bio dobra ponuda. To je nešto na što treba paziti, pogotovo kada se monetizacija uvukla u mnoge spore ove industrije.

Prikazano je bilo dobro, ali puno bolje je ovo bilo razlomiti na dvije ili tri prezentacije. Za mene nije bilo niti jedne igre koja na prvo gledanje kaže ‘ovo je zbilja uzbudljivo’ ili ‘jedva čekam’. Nekima će to biti Starfield, meni nije. Čak i one veoma dobre stvari, kao recimo A Plague Tale spadaju u kategoriju naslova koje smo već vidjeli i koje nemamo potrebu vidjeti stotinu puta prije izlaska igre. Čak mi ni Kojima koji samo priča nije imao neki značaj zato što nije imao što pokazati, niti hoće u skoroj budućnosti. U konačnici je ovo nastavilo trend kojeg Xbox ima već godina. Sve izgleda ok, no ne postoji niti jedan razlog za imati Xbox kada sve dolazi i na PC. Bojim se kako su krenuli na put kojim će to tako i ostati, gdje je Game Pass ono važno, a Xbox konzola ono sporedno.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.