Mišljenje: PUBG Corp zaboravio na ‘tko pod drugim jamu kopa…’

Informacija kako PUBG Corp tuži Epic Games nije došla kao neko veće iznenađenje, trzavice su tu skoro godinu dana. I dok će pravnici imati pune ruke posla, analizirajući detalje ugovora, online zajednice će po raznim forumima i socijalnim mrežama imati što za reći. Battle Royale fenomen će ih gurnuti u borbu skoro pa do smrti.

Prije nego krenem pisati svoje mišljenje, želim jasno i glasno dati do znanja kako nisam imao uvid u ugovore koje su kompanije potpisali, niti ću vjerojatno ikada imati. Osim ako suđenje ne dođe do te točke da sve to postane javno dostupno.

Uspjeh preko noći

U ožujku prošle godine PUBG Corporation izdao je igru pomalo blesavog imena PlayerUnknown’s Battlegrounds – Battle Royale igru koje je zapravo borba do posljednjeg preživjelog. Malo tko je tada mogao predvidjeti kako će igra postati planetarni hit. Kako će do kraja godine postati najigranija igra na Steamu, kako će biti u pričama za igru godine, iako će se lomiti koplja treba li biti pošto službeno nije ni izašla (izaći će u prosincu te iste godine). Zaboravljat će se njeno tehnička manjkavost, koju će mnogi fanovi nazvati ‘djelom šarma igre’, čak i godinu dana nakon izlaska gdje mnoge stvari nisu popravljene. Stvorit će se online turniri, popularni YouTuberi, stvorit će se cijela supkultura oko igre, koja će kao živi organizam rasti i razvijati se u određenim smjerovima,

I baš kako to obično biva kada slava udari preko noći, teško je znati što napraviti. Sva svijetla reflektora su na vama, svaki vaš potez se secira i komentira. PUBG Corp našao se u toj situaciji. Igra koja je u kratkom roku postala veća nego što su oni mislili da će biti. Za mnoge su oni postali sinonim za Battle Royale žanr, premda su bili sve samo ne prvi. A kada postoji takva slika u javnosti, treba istu održavati.

Dr DisRespect je jedna od prominentnih PUBG figura

Fortnite dolazi

Samo pogledajte listu stvari koju je Epic Games napravio, od 1991. godine kada su osnovani, i sve će vam biti jasno. Bili su uvijek na prvim crtama industrije, inovirali i bili važni. No ipak, ako ne brojimo nastavke, zadnjih godina Epic je ušao u krizu. Nije izašla nova igra / serijal koji bi oduševio. Gears of War je već sada daleka 2006. godina, a Infinity Blade će mnogi zaboraviti pošto se radi o mobilnoj igri. Tražio je Epic načine, probali su ući u MOBA žanr u Paragon, no nisu uspjeli, u konačnici će Fortnite biti razlog gašenja te igre – odlučili su svu svoju pažnju usmjeriti u super uspješan te jednako tako isplativ projekt. A niti Fortnite nije bio drugačija priča, on je bio neki spoj između popularnosti Minecrafta i Left 4 Dead ideja. I dok to nije bilo loše, originalni Fortnite nije bio uspjeh. Ono što ga je učinilo popularnim je upravo Battle Royale.

PR pucanj u nogu

Gdje bi bio Fortnite da PUBG Corp ima pametnije PR stručnjake? Teško je kazati, moje mišljenje ide prema tome da bi bio uspješan, no ne toliko uspješan kao što je danas. Koja je priča iza toga? Kada je Epic Games krenuo u Fortnite Battle Royal projekt PUBG Corp je dao izjavu koju su svi protumačili ‘ne želimo da itko radi igru u žanru gdje smo postali popularni’. Potez kojim su si pucali u nogu, bez obzira što to nije bio razlog njihova prigovora. Mediji su to odmah prenijeli, uz PUBG vezalo se ime Fortnite, dali su im besplatni publicitet, a sebi pridonijeli komentar ‘kako su postali pohlepni’ ili da su ‘loši gubitnici’ pošto još netko želi ući na tržište.

Fortnite je preko noći postao ime, bez da su ljudi znali puno o njemu. Vrlo brzo su saznali, a ono što su shvatili bilo je prilično dobro. Igra je imala tri glavne prednosti koje su i danas tu. Prva je bila ekonomska – ulazak u Battle Royale je bio besplatan, nije se moralo platiti. To je automatski značilo kako će svo ono more klinaca koje nemaju izvor prihoda, nego ovise o tome kada im roditelji kupe igru, je upravo dobilo priliku zaigrati isti žanr. Druga važna stvar je bila dostupnost – samo PC ili i konzole? Fortnite je bio dostupan i za Xbox One (PUBG će koncem 2017. godine postati) i PlayStation. A treća stvar je bila ta da je Fortnite s tehničke strane bio (i još uvijek je) miljama ispred. Polirana igra, spram jedne koja izgleda kao da je skoro deset godina stara? Koga briga ima li lik tavu ili ne? Pa nije ni PUBG prva igra u kojoj se nalazi tave.

Pad popularnosti

Sve igre imaju svoj vrhunac, trenutak kada ih igra najviše ljudi. I dok Fortnite igra toliko ljudi da bi mnoge igre bile sretne s njihovim brojkama, činjenica je kako je kod njih došlo do pada popularnosti. Analitika dio toga pripisuje Fortnitu, samo je pitanje da li je to posljedica ili uzrok? Argumente za jednu stranu sam već iznio, argumenti za drugu stranu su u tome kako igra ne napreduje u pravim smjerovima. Nova mapa je zgodna stvar, ali nije toliko nužna kao popraviti sve probleme koje igra ima s tehničke strane, isto tako, sigurno nije lijepo čuti kako je preko milijun ljudi dobilo ban zbog varanja. To pokazuje kako je igra prepuna toga, što nitko ne voli. U igri gdje imaš ionako težak posao ostati jedini preživjeli, raditi to protiv onih koji varaju? Ne hvala.

I uz pad popularnosti došla je najava te tužbe, što je još jedna PR katastrofa. Sada će PUBG biti obilježen (ponovo) kao ‘loš gubitnik’. Čim je došlo do pada popularnosti, udri tužbom na konkurencijom, koja je ujedno ta koja ti daje engine.

UE4

Unreal Engine 4 će biti prilično ključna točka budućnosti za PUBG. Ovisni su o tome, uz činjenicu kako plaćaju licencu. Što će se dogoditi ako im Epic Games uskrati licencu? Koja je budućnost za PUBG? Čak i uz malo more talentiranih ljudi trebat će tjedni, vjerojatno mjeseci kako bi se igra prebacila na neki drugi engine, ili još dulje ako odluče napisati vlastiti. To je vrijeme koje igra sa silnim tehničkim problemima nema. A zašto bi to Epic napravio? Zato što je u modernom svijetu normalno odgovoriti tužbom na tužbu. Ne bi im bilo prvi puta, pitajte Silicon Knights, studio koji se nakon tužbe protiv Epica morao ugasiti.

Pitanje je što PUBG dobiva ovom tužbom? Iz trenutne perspektive – jako malo? Izgledaju kao negativac u ovoj priči, isto tako izgledaju kao tim koji ima manje popularnu igru, kojoj popularnost polako pada, i još k tome, bore se protiv tima koji posjeduje njihove engine. Ako uspiju dobiti, premda čak i ne znamo po kojim točkama, mogli bi dobiti veliku odštetu, no u protivnim, bit će u jako velikim problemima.


Odgovori

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.