Sony je predstavio PlayStation 5. To je glavna vijest u kompletnom gaming svijet koja se dogodila sinoć oko sat vremena prije ponoći. Nakon dobro prospavane noći, nakon što su se utisci slegli, evo koje je mišljenje o onome što je Sony napravio.
Ovo je doba godine u koje smo inače navikli imati E3. I prije nego je došlo do pandemije Sony je najavio kako ga nećemo tamo vidjeti, drugu uzastopnu godinu. I pokazalo se kako ima nešto u tome, kao što je bilo nešto u tome što je Nintendo prestao raditi presice uživo na tom događaju. Došlo je digitalno doba, svi gledaju iz vlastitih kuća, te je puno lakše pokazati potencijalnom kupcu osobno. To je bio osjećaj kojeg je Sony jučer proizveo. Krenuo je s montažom onoga što je PS4 donio, zatim upitnim GTA 5 videom, par jakih naslova, par indie naslova, par naslova od velikih third party partnera, igra koju smatraju da će biti system seller i u končanici – izgled same konzole.
Krenimo od kraja. Izgled konzole je futuristički. Nekima se izbor boje neće svidjeti, nisam ni ja baš oduševljen bijelim, ali generalno mi se sviđa smjer u kojem su krenuli. Kada na to dodamo kako vizualno izgledaju sve periferije koje će biti u prodaji, jasno je kazati kako su ovog puta ima jasnu i obuhvatnu viziju grafičkog identiteta. Isto tako smo saznali kako postoje dvije verzije konzole, jedna koja će imati disk i jedna koja neće – ono o čemu se godinama priča – digitalna budućnost – je sve bliže. I to je sve što smo saznali. Datum i cijena? To nismo saznali, što je malo razočaravajuće, ali je ujedno i shvatljivo. Sony i Microsoft igraju igru mačke i miša oko cijene. Microsoft je već imao jednu svoju najavu koja je bila fjasko. Mislili su lopticu prebaciti na Sonyevu stranu terena, no nisu očekivali da će se ta loptica njima vratiti prije objave cijene. Jasno je kako će dva predstavljena modela imati drugačiju cijenu, no još je tu puno upitnika.
Bilo je i pitanje kakvu će viziju poslati Sony. Oni koji vole tehnološki aspekt ostat će razočarani. Sony nije govorio o 30 vs 60 fps, niti o ‘budućnosti igranja u 4k’. Sony je bez i jedne jedine riječ poslao prilično jasnu poruku što je njima najvažnije u ovoj generaciji. To je poruka koju šalje i u zadnje dvije generacije, barem onima koji je žele čuti. Igre. Igre su ono što definira konzolu. Ono zbog čega će je pojedinac kupiti. I dok su prikazali puno toga, jednu stvar treba imati na umu. Sve prikazane igre neće biti dostupne onog trena kada konzola izađe. Štoviše, barem jedan prikazani naslov na ovoj konferenciji je imao 2022 kao godinu izlaska.
Koliko je dosta? Moje razmišljanje prije same presice je išlo na 1+1 model. Jedna igra koja je dostupna odmah i jedna koja je dostupna unutar prva tri mjeseca od izlaska konzole. I to gledajući isključivo na first party naslove. Tu smo dobili jednu zanimljivu situaciju. Spider-man Miles Morales bi mogao biti ta igra koja će biti dostupna na izlasku. Što je zapravo DLC za baznu PS4 Spider-man igru. Veoma zanimljiva odluka, pošto znamo da će skoro sve PS4 igre raditi na PS5, iskoristiti tu činjenicu kao lansirni naslov je ujedno način i za pokazati tu funkciju konzole. Bili su tu još Ratchet & Clank koji su u jednu ruku pokazali koliko brzo bi Ps5 mogao procesuirati tranziciju novih svjetova, Gran Turismo 7, koji izgleda sjajno, ili pak Little Big Planet u svom povratku. Sve poznati naslovi koji bi trebali pomoći u dobrom startu nove konzole, dok je Horizon 2 naprosto ukrao show i to je ono što Sony smatra kako će biti system seller konzole. Veoma jaka postava. Ako sve ovo izađe u prvih godinu dana, mislim da ćemo imati veoma jakih prvih godinu dana.
Sony nije tu stao, pokazao je hrpu indie naslov, pokazao je neke zanimljive naslove kao Demon’s Souls remaster, Resident Evil 8 ili Village, kako god vam bilo draže, Hitman 3, nekoliko novih projekata i upotpunio nešto malo preko sat vremena prezentacije. Naprosto je dao igrama da govore za njih, kazao je kako ima za svakoga po nešto, kako nastavljaju svoja partnerstva, a da pritom nisu pokazali puno od ovih najvećih third party izdavača. Praktički su dostavili E3 bez da su bili na E3.
Da li je sve bilo savršeno? Po meni ne, GTA 5 najava je za mene bila promašena, pošto je ili trebala voditi do informacije da je igra besplatna ili najavi šestice. Mislim da smo trebali saznati barem datum, ako ne i cijenu – gdje je Sony mogao pokazati ‘ne bojimo se, smatramo da imamo što ponuditi’. Ali razumijem zašto nisu. No u globalu, to su sitnice naspram onoga što su dostavili – što govori o kvaliteti showa. Nakon sjajne PS4 karijere, Sony je dao veoma jake argumente zašto bi trebali ostati uz njega i u ovoj generaciji.