Ratchet & Clank recenzija

Ratchet and Clank PS4

Dvije stvari u zadnje vrijeme jako plaše igrače diljem svijeta – reboot njima dragog serijala i činjenica da serijal postaje film. Pogotovo ovo drugo pošto je teško sjetiti se koliko smo dobrih filmova baziranih po videoigrama gledali. Najava kako ćemo dobiti Ratchet & Clank animirani film te popratnu igru izazvala je treću zabrinutost – igre koje izlaze kada i istoimeni film rijetko kada su prosječne, a kamo li išta više. Bilo je pitanje mogu li Ratchet & Clank biti nešto posebno?

Otrov se čuva u malim bočicama.

Odgovor na to pitanje nametnuo se sam od sebe nakon manje od sat vremena igranja – jedno čvrsto i apsolutno da. Insomniac game nije napravio revolucionarnu igru, napravio je igru koja je spoj svih njihovih znanja, kako unutar serijala tako i van njega. I to prekrasan spoj koji vas u manirama najboljih strategija na poteze mami da ostanete još koju minutu uz njega, što je za 3D platformsku igru samo po sebi jedna velika pohvala.

Ratchet & Clank screenshot 2

Najbolje je krenuti od priče, već u samom otvaranju igre upoznat ćete jednog novog lika koji bi mogao imati svijetlu budućnost u serijalu, te jednog starog lika koji se našao u prilično čudnoj situaciji, a kako je u nju upao saznat ćete tijekom desetak sati (mislim da je brojka oko 15 sati točnija) koliko traje cijela kampanja. U centru priče je svima dobro znani Lombax Ratchet koji ima želju postati dio grupacije zaštitnika svemira Galaktičkih Rendžera, a kako bi to ostvario u spletu okolnosti pomoći će mu stoički robot Clank. Oni čine sjajan duo te će na putovanju diljem svemira, sve u cilju sprječavanja zlokobnog plana, upoznati zanimljive lokacije i još zanimljivije stanovnike istih. Ne namjeravam ulaziti u detalje priče pošto vam je ne namjeravam pokvariti, samo znajte kako ćete se iskreno zabaviti uz nju, često nasmijati uz sjajan humor, a bit će i momenata kada će vas preuzeti tuga i nevjerica zbog događaja.

Putovanje diljem galaksije odvest će nas na različite planete, od vodenih odmarališta koje izgledaju kao mjesto na kojem bi proveli godišnji odmor, preko vulkanskog grotla koje izgleda kao da će svakog trena eruptirati, pa sve do snijegom okovane tvrđave. Kako to ne bi bila samo kulisa, tu je i raznolikost u gameplayu, tijekom putovanja Ratchet i Clank dobit će pristup novoj opremi koja će definirati što rade na planetu – čizme uz pomoć kojih se mogu voziti tračnicama, jetpack uz kojeg će do tada nedostižne lokacije postati dostupne pa sve do letenja u brodu i pucanja po neprijateljima. Svaki od tih elemenata mogao bi biti podloga za zasebnu igru, ništa nije tu samo kako bi bilo tu, svemu je posvećena pozornost i sve funkcionira dobro. Sve te mehanike služe kao mini zagonetke koje trebate premostiti, sve redom prilično jednostavne.

Ratchet & Clank screenshot 1

Onda su tu oružja i borba… O vrckavim oružjima koje je Insomniac izbacio tijekom godina iz svojeg studija mogla bi se napisati knjiga, a nigdje ona tako dobro ne funkcioniraju kao u Ratchet & Clank igrama. Mr. Zurkon je svakako jedan od favorita, kako ne voljeti manijakalnog robota koji bi htio pobiti sve oko sebe uz vokabular akcijskih glumaca osamdesetih. Meni je vrlo draga bila disko kugla koja tjera protivnike na ples. Svaki puta mi se je iskrao osmjeh kada bih istu bacio na veliki tenk koji bi onda, suprotno svim pravilima gravitacije, zaplesao. Ili opaka zraka koja pretvara protivnike u ovce. I to je samo početak, svako oružje postaje jače korištenjem, što daje sjajan razlog isprobavanju i korištenju različitog, ali nagrađuje one koji imaju svoje favorite. No i to nije sve, svako od njih se može nadograditi te postati još jače – od sitnica kao što je dulje trajanje, preko opcije da je bolje za skupljanje karata (koje dodatno mogu pojačati Ratcheta), pa do suludih efekata kao što je Zurkon koji ima svog malog pratitelja, također manijakalnog robota.

Tu dolazimo do poslastice – malo more neprijatelja juriša na vas, vi ispucate nekoliko oružja, svako sa svojim efektima, kako neprijatelji umiru tako ostaju šarafići koji se magnetski skupljaju na vas – drugim riječima kaos na ekranu. A igra se ne usporava, fluidna je kao da na ekranu nema niti jednog protivnika – možda bi to trebala biti najbolja pohvala igri, sve ta žarolika paleta boja koja igri daje dušu je dodatno začinjena svim tim kaosom. Podjednako će vam doći zaustaviti vrijeme i uživati u trenutku tog kaosa, kao i to da on traje još dulje.

Ratchet & Clank screenshot 3

Igra nije savršena, primijetio sam dvije male zamjerke koje mi nisu pokvarile užitak igranja – jedna na vulkanskom planetu gdje sam koristeći jetpack primjetio neke rubne teksture koje su bile mutne kao da su deset godina stare, kao i malo slabije reakcije na tipke prilikom vožnje tračnicama. Čak bi rekao kako ovo drugo možda čudnije izgleda nego što je zaista problem, igra reagira zaista fantastično, pogotovo uz sav taj kaos.

I tu se moram vratiti na pitanje animiranog filma koji bi nam ovih dana trebao doći u kina – čim sam završio s igranjem odlučio sam otići u kino pogledati taj crtić. Želim vidjeti koliko je on dobro napravljen, zato što uz sjajnu animaciju, odlične glumce koji daju svoje glasove likovima, sjajan zvuk i pitki humor, se osjećam kako sam upravo proživio animirani film. Toliko je Ratchet & Clank dobar.

Činjenica je jednostavna – Ratchet & Clank je igra prvenstveno napravljena za klince zbog čega će je dio igrača nepravedno zaobići smatrajući kako su prerasli taj oblik zabave, kako ona nije ‘ozbiljana’ igra. To je njihov problem pošto je Ratchet & Clank sjajan reboot serijala, igra uz koju ćete se nasmijati, zabaviti i zaboraviti na godine, i jedna od najboljih igri do sada izašlih ove godine.


1 thought on “Ratchet & Clank recenzija

Odgovori