StarCraft 2 dobiva plaćene modove

Blizzard je najavio jednu vrlo zanimljivu i pomalo kontroverznu stvar – plaćene modove za StarCraft 2.

Popularna strategija najavila je Premium Arcade – servis u kojem će se naći odabrani modovi napravljeni unutar alata igre dostupni za prave novce. Najavljena su dva moda – ARK Star i Direct Strike – svaka po 4,99€, gdje postotak prodaje ide kreatorima moda.

ARK Star je mnogima zanimljiviji od dva najavljena. Njega potpisuje Daniel ‘Pirate’ Altman, a priča prati Sol Seekers tim sačinjen od elitnih templara koji su na misiji pronalaska i uništenja oružja zvanog ARK Star. Borba je napravljena u taktičkom sistemu na poteze, a kreiranje nove opreme, levelanje i otključavanje novih sposobnosti dodaje RPG mehaniku u mod.

Direct Strike potpisuje Tya, a prije će je o premium verziji Direct Strike HotS moda, jedne od najpopularnijih arkadnih mapa koje je igra imala. U njoj se igrači bore jedan protiv drugoga stvaranjem jedinica i slanja istih na protivničku bazu.

Potez ne treba dočekan s nekim čuđenjem. 2009. godine razvojni tim je govorio o tome da se u igri prodaju modovi kojeg kreatori naprave – devet godina kasnije dobili smo najavljeno. Za sada samo dva moda, čiji su autori surađivali s Blizzardom kako bi se našli na ovoj listi. I dok je s jedne strane lijepo što ovime dobivaju priliku zaraditi, pogotovo pošto je sada igra besplatna, postoji problem s kojim se susreo Skyrim kada je najavio isto – trebaju li modovi biti na prodaju?

Skyrim je svoju borbu izgubio, nekoliko dana nakon najave povukli su ideju. Dio razloga je bio u tome što je nastala percepcija kako će do sada besplatne stvari odjednom dobiti oznaku sa cijenom. Zatim tu je bilo prilično upitno korištenje tuđih radova, to jest kršenje intelektualnog vlasništva, i još ponešto.

Ja nisam protiv plaćanja modova, vrlo vjerojatno ću uzeti ARK Star, ali itekako sam za to da trebaju postojati jasna pravila, transparentnost i najvažnije – kontrola kvalitete. Ne vidim zašto ne bih podržao nekoga tko je uložio vremena i truda kako bi napravio tako nešto. Razlika između toga i Early Access modela čak i nije toliko velika, uz činjenicu da ovdje dobivamo gotov proizvod dok spomenuti model donosi nedovršenu igru, ponekada upitnu kvalitetu. Jedina razlika je što moderi to rade unutar druge igre, te za prodaju moraju dobiti dopuštenje autora te druge igre.


Odgovori

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.