Ubisoft dobio rat – Vivendi ih neće nasilno preuzeti

Ubisoft je dobio nekoliko borbi, a u konačnici je dobio i rat u kojem je Vivendi probao nasilno preuzeti kompaniju.

Francuski izdavački div zadnjih godina je svim silama pokušavao zaustaviti Vivendi od nasilnog preuzimanja kompanije. I sve to pred očima javnosti, uključujući sjajnu E3 2016 konferenciju kada su između redova poslali tu poruku. Yves Guillemot je tada bio jasan – nismo na prodaju. Godinu i pol dana kasnije, nakon što se Viventi malo pomalo kupovao dionice te skupio paket od 27,3 posto, došlo je do obrata. Taj paket je na prodaju.

Dio paketa kupit će Ubisoft (8,1%), dio i Guillemot familija (2,7%), no jedan od glavnih igrača u ovoj akviziciji je kineska mega korporacija Tencent (5% uz dogovor kako neće imati glas u upravnom odboru, te da neće povećavati svoj udio) koja ima udjele u mnogim zapadnjačkim kompanijama. Njihov interes u budućnosti će biti proširenje djelovanja Ubisofta na kineskom tržištu. A kao zadnji igrač pojavilo je jedno zanimljivo ime – Ontario Teachers’ Pension Plan (učiteljski mirovinski fond) koji će od sada imati dionice Ubisofta, točnije 3,4%. Preostalih 8% bit će prodano na ‘slobodnom tržištu’.

Vivendi se sigurno neće osjećati kao gubitnik. Dvije milijarde eura koje će im sjesti ublažit će njihovu bol, koja zapravo i nije bol, nego profit. Ubisoft je zadnjih godina fantastično poslovao na burzi. U zadnjih godinu dana cijena dionica je udvostručena, a ako se pogleda stanje prije pet ili šest godina, danas je cijena po dionici oko deset puta veća.

Možda vas zanima dosadno priopćenje koje je Yvet objavio, ako da, možete ga pročitati ovdje. No možda vam je zanimljivije razmišljanje koja je budućnost kompanije i kako će utjecati na njihov odnos prema korisnicima u godinama koje dolaze.

Moje mišljenje je kako nas čeka par godina u kojima će Ubisoft probati dosegnuti status kakvog imaju EA ili Activision. Postati najveći distributer video igara (ne računamo kompanije koje ujedno posjeduju konzole). No da će probati to napraviti trendom kojeg imaju zadnjih godinudana – fokusirati se na igre, podržavati ih čak i kada ne krenu najbolje (kao što su pokazali uz Rainbow Six Siege), pametnije plasirati svoje serijale (kao što su pokazali razumijevanje te prekinuli godišnji ciklus izlazaka Assassin’s Creed naslova), te pokušavati nove i inovativne stvari (kao što je Mario Rabbids, Steep ili Beyond Good and Evil 2). Dodajte na to Tencent i ogromno kinesko tržište, te Ubisoft ima priliku napraviti iskorak u pozitivnom smjeru. Uz veliku nadu kako neće ponovo zaploviti vodama koje igrači ne vole, gdje ih se na svaki način pokušava prevariti.


Odgovori