World of Warcraft Legion recenzija

World of Warcraft Legion

Koncem ove godine World of Warcraft proslavit će 12 godina postojanja. Najpopularniji MMORPG svih vremena vidio je milijune ljudi koji su barem u nekom trenutku svoga života prošli kroz njega. I dok su zbog slabih brojki odlučili prekinuti objavljivati bilo kakve brojke pretplatnika, te su pomalo prisilno prešli na model kupovanja pretplate novcem iz igre, World of Warcraft je daleko od svojih zlatnih dana. No to ne znači kako njegova šesta ekspanzija Legion neće pobuditi interes, samo hoće li dugoročno vratiti i zadržati ljude ili nastaviti tonuti?

Čovjekovi neprijatelji nisu demoni nego ljudi slični njemu.‘ – Lao Ce

Prije nego krenemo dalje odmah jedna napomena – s recenzijom se čekalo kako bi se iskristalizirale MMORPG mehanike. Nešto što na prvu ruku izgleda dobro možda je dugoročno loše. I obrnuto. A kada sam već čekao, odlučio sam pričekati prvi raid kako bih mogao kazati ponešto i o njemu.

Stari konj je ipak naučio pokoji novi trik. Legion je ekspanzija kojoj se treba skinuti kapa, pogotovo po pitanju priče. Prema mom skromnom mišljenju ovo je najbolje poglavlje koje je Blizzard napravio za svoj MMORPG. Nakon turbulentnih događanja o kojima smo saznali nekoliko tjedana prije izlaska ekspanzije (to da su obje frakcije izgubile svog vođu), nastavili smo loviti Gul’dana. Lokacija je Broken Isles, nalazimo se u alternativnom vremenskom periodu, a ovog puta nam prijeti ogromna demonska invazija. Svaka od pet prilično različitih zona je pogođena njome, a priča nas vodi kroz svaku od njih, gdje pokušavamo stvoriti nove saveznike koji će nam pomoći u borbi. Skupiti relikvije koje će biti ključ pobjede. Neću ulaziti duboko u detalje svakog od tih poglavlja, moram reći kako je u svakom bilo nešto što me držalo prikovanog za stolac. Bilo je sjajnih momenata koje je razvojni tim dobro prezentirao, a uz to su i priče za svaku klasu, no o tome malo kasnije.

Pet zona je odmah dostupno, dok bi šesta tek kasnije trebala dobiti konkretan sadržaj, kada dođe za nju predviđeni raid. Za razliku od prethodne ekspanzije, nisam imao osjećaj da sam dobio premalo. Po pitanju dungeona bazno ih ima osam koji su odmah dostupni, dva se otključavaju kroz kampanju, a Karazhan je najavljen kao 11. za prvi veliki patch. Tu isto nisu škrtarili, vizualno izgledaju sjajno, samo nekako su mi svi redom bili dosadnjikavi. Tek kada sam ih probao na Mythic težini sam uživao u njima. Prvi raid se pokazao prilično zabavnim, no u njemu nema nekih revolucionarnih stvari. Kao centralna lokacija ponovo je neutralni grad u nebu Dalaran. To je još jedna poveznica koju imaju Wrath of the Lich King i Legion – ako je Warlords of Draenor bio podsjetnik na Burning Crusade dane, onda nas Legion vraća u vrijeme kada samo ganjali najpopularnijeg negativca kojeg je ovaj svemir ikada imao.

world-of-warcraft-legion-raid
Prvi protivnik prvog raida je zmaj. Nije ih baš bilo u prošloj ekspanziji.

Drugi popularni negativac, Illidan, dobio je ponovo svojih pet minuta. I ne samo on, nego i kompletno nova klasa – Demon Hunter. Za potrebe recenzije probao sam klasu i moram reći kako je prilično zabavna, ali je u ovom trenutku prilično loše balansirana. Trenutno su prejaki, što mi se čini kao dizajnerska odluka kako bi s njima privukli što veći broj igrača. Nemam ništa protiv toga ako ih u nekom trenutku dovedu u red. Izdržljiv, agilan i itekako jak u borbi – neke druge klase se ne mogu pohvaliti niti s dva od ta tri atributa, a oni su u sva tri pri vrhu.

Centralna točka ekspanzije svakako su artefakt oružja – po jednu za svaku specijalizaciju u igri, te jedno dodatno za sve one koji uživaju u virtualnom ribolovu. Prvi ćete dobiti odmah na početku kampanje, ovisno o tome za koju specijalizaciju svoje klase se odlučite, za ostale specijalizacije nešto kasnije uz priču vaše klase. Ta oružja će vas pratiti kroz cijelu ekspanziju, skupljat ćete predmete koji otključavaju njegovu snagu, uz veliku naznaku da to morate napraviti za svaki artefakt posebno – snaga se ne prenosi s jednoga na drugi. To znači, ako želite promijeniti specijalizaciju morat ćete krenuti od nule s drugim oružjem. Ne brinite, ako se ponovo vratite na prvobitno njegova snaga će biti točno tamo gdje ste stali.

Vizualno to su neka od najpopularnijih oružja iz World of Warcraft svijeta, kao Doomhammer ili pak Ashbringer, a kako vrijeme bude odmicalo ta će postajati jača. Put nadogradnje kojeg izaberete ovisit će o vašem stilu igranja, no u konačnici, moći ćete otključati svaku točku nadogradnje u svom oružju. Osim toga, u oružje možete ugraditi relike (sveukupno tri, s napomenom da se treći otključava tek kada završite kampanju klase) kako bi pojačali neku njegovu specijalnost. Ovaj sistem je nešto drugačije od onoga što smo do sada vidjeli i pruža sjajnu motivaciju za dalje. U samom startu njegova dva startna problema su to što nećete imati toliku snagu kada se prebacite na neku drugu specijalizaciju (uz pozitivnu činjenicu kako ih sada možete imati sve koje su dostupne za vašu klasu, ne samo dvije kao do sada), a drugi je što bi njegovu snagu mogli relativno brzo otključati i izgubiti motivaciju za dalje. Vidjet ćemo hoće li za potonji problem Blizzard imati neku soluciju u budućnosti.

world-of-warcraft-legion-artifact
Oružja su glavna tema ekspanzije.

Već sam nekoliko puta spomenuo kampanju klase – to je jedna od centralnih stvari Legiona. Svaka klasa je na svoj način odlučila pomoći borbi protiv invazije demona ujedinjenjem svojih snaga. Na tu lokaciju ne mogu doći igrači druge klase, što je jedna zanimljiva novina koju u potpunosti podržavam. Priče klase variraju od sjajnih do manje sjajnih. Moj glavni lik je Priest i kampanja je bila solidna do pred sam kraj kada su morali doći Paladini kako bi spasili stvar – bio je osjećaj šake u oko. Pogotovo kada stalno govore o svijetlu, a ja igram Shadow Priesta. No to u konačnici nije pokvarilo ugođaj. Pogledao sam brzinski priče nekih drugih klasa i moram reći kako ima sasvim dobrih i zabavnih.

Te lokacije za skupljanje pripadnika klase ujedno služe i kao Garisson 2.0, samo puno umjerenije u skali. Tijekom kampanje ćete skupiti osam definiranih likova i kasnije ćete ih moći slati na misije. Istraživati o svom oružju, unajmljivati privremene pomoćnike za misije, skupljati zlato i predmete za snagu svojeg oružja. Na toj lokaciji ćete provesti puno manje vremena nego u Draenoru, a svakako pomaže što je razvijena aplikacija uz pomoć koje ćete moći odraditi isto i kada niste za svojim računalom.

Među promjenama nalazi se Transmogrify 2.0 sistem koji omogućava da vizualne izglede predmeta dodate u kolekciju za kasnije korištenje. Profesije postepeno razvijate kroz priču i misije za njih napravljene, maksimalni nivo sada je 110, a jedna od centralnih noviteta su takozvani World Questovi. Tu je Blizzard uzeo par stranica iz Diablo III udžbenika i odlučio poslati igrače diljem Broken Islesa kako bi odrađivali zadatke koji se u određenim intervalima ponavljaju, s bonusom ako za taj dan odradite određen broj za pojedinu frakciju. I dok je taj sistem bio sjajan u prva dva ili tri dana, dugoročno neće biti neko veliko osvježenje. On je kao dnevni zadatci, samo ih ne uzimate kod NPCa, nego se pojave kada dođete na lokaciju. Drugačija dinamika, različite nagrade, isti konačni rezultat. Plus, malo sam razočaran što nešto što se zove World Quest nije dostupno diljem cijelog WoW svijeta nego samo u novim zonama.

world-of-warcraft-grad
Prelet preko drevnog grada koji skriva mnoge tajne.

Najpozitivniju promjenu doživio je PvP sistem koji je kompletno redizajniran i fokusira se na sposobnosti klase, a ne na same bonuse koje dobivate iz opreme. Bonusi će i dalje imati nekog utjecaja, ali taj će u konačnici stvarati mizernu razliku. To je dobro iz više razloga, a jedan od glavnih je to što će se igrači moći priključiti usred sezone. Do sada, ako niste krenuli igrati od samog početka, morali ste proći kroz pakao kako bi došli do točke gdje postajete korisni – niste imali nikakve šanse protiv nekoga tko ima opreme, ma kako dobro igrali. Sada se tome staje na kraj. Osim toga, ovakav sistem, koji stavlja veći naglasak na ravnopravnost, puno je lakše balansirati.

Kada čujete baznu Legion melodiju znat ćete kako će iskustvo za vaše uši biti vrhunsko. Soundtrack je ponovo sjajno odrađen, uz nove melodije i reimaginacije već postojećih tema. Tu Blizzard malo kada zakaže, baš kao što nije zakazao niti u prezentacijskom smislu uz neke sjajne in-engine cinematice. Dio oko kojeg se mogu lomiti koplja je na vizualnom aspektu – tijekom godina napravilo se mnogo preinaka, igra je postajala ljepša, ali ostaje činjenica kako World of Warcraft neće nikada biti al pari novim igrama koje izlaze. Neke lokacije izgledaju prekrasno, pogotovo one u dungeonima, puno bolje se prikazuju udaljene stvari, ali ako ste vizualni sladokusac koji traži fotorealizam, ostat ćete kratkih rukava.

Odgovor na pitanje iz prvog paragrafa je prilično jasno. World of Warcraft je prošao svoje zlatne dane po pitanju igračke baze. Isti ljudi koji su prije napustili igru napustit će je i sada, vratit će se ponovo kada se dogodi nešto veliko u njoj, ako ne ranije, onda prilikom iduće ekspanzije. To je neizbježna činjenica, baš kao što je činjenica kako WoW i danas ima više ljudi nego što će 95% MMORPGova današnjice imati. Legion tu neće učiniti neku veliku razliku, no to ga nije omelo u tome da nam dostavi kvalitetan sadržaj. Važnije od svega, donio je identitet, sve što radimo ima neku osobnost, ima neki smisao, pridonosi dubini i imerziji u svijet u kojem boravimo. Najvažnije, Legion je nakon preko desetljeća na tržištu pokazao kako World of Warcraft nije spreman otići dva metra ispod zemlje, iako su ga mnogi tamo gurali.


Odgovori