Anthem neće dobiti svoju 2.0 verziju, ili Next verziju. Ili kako god bi je već zvali da su nastavili sa planom. Informacija je došla direktno iz BioWare ureda, a realnost je takva da ovo nije neočekivan potez.

Prije nego krenemo na surovu realnost ovog projekta, a i same industrije, vratimo se malo u 2014. godinu. U godinu kada je Bungie predstavio svoj novi projekt – Destiny i sve znakove upitnika koje smo imali nad glavama sve do dana dok igra nije izašla. Što će ona uistinu biti? To je bilo pitanje na koje nije bilo dobrog odgovora do njena izlaska, a i prvim danima igre bilo je teško točno odgovoriti na pitanje. Danas na to pitanje znamo odgovoriti, a opis ‘looter shooter‘ postao je novi izraz u industriji. Jedan novi žanr u industriji.

I to jedan koji generira novce. A kada se nešto tako dogodi, odmah svi pokušavaju skočiti na taj vagon. MMORPG? Moba? Battle Royale? Auto Chess? Svi oni su nakon svog prvog uspjeha dobili malo more klonova sa željom kako bi ugrabili dio tržišta. Neki projekti su uspjeli, no puno više je bilo onih projekata koji su završili zaboravljeni i bit će samo fusnota u povijesti industriji. Na istoj ideji kreno je Anthem. Ne potpuno istoj, nego na ideji koja je bila toliko zbunjujuća u svim svojim aspektima. Da, bit će to multiplayer igra, ali da, imat će i nevjerojatan single player RPG stil po kojem su BioWare igre prepoznatljive. Bit će ovo, bit će ono. Puno glamuroznih izraza, a nitko nije znao što će biti.

Ne samo da nitko nije znao što će biti, osjećaja sam da je ovo igra koju nitko zapravo nije ni htio. BioWare je bio studio poznat po svojim sjajnim single player RPG igrama. Zašto bi odjednom to kvarili nekom multiplayer igrom? Mora li svaka igra koja izlazi na tržište imati taj prokleti multiplayer aspekt? Mogu li samostalno igrati i uživati u igri svojim tempom? Bila su pitanja mnogih fanova. Jedino su zagriženi BioWare fanovi, koji će u idolopoklonstvu braniti kompaniju do zadnjeg dana, bili spremni ovome instantno dati šansu. Zaboravljajući da taj prepoznatljivi logo nije taj koji kreira igre, nego da su to ljudi koji čine studio. I da su u međuvremenu dosta toga promijenilo unutar studija.

Anthem je na kraju postao ‘najskuplja Early Access igra‘, pokazavši pri tome na sve probleme industrije, za one koji su ih htjeli vidjeti. Prva i osnovna stvar je da treba prestati vjerovati lažnim obećanjima. Igra nije bila spremna, svi odgovorni su to znali, a ipak su lansirali igru kako bi izašla točno po financijskom planu, koja je bila u katastrofalnom stanju. Ali ne, nećemo odgoditi igru, nego ćemo izdati poluproizvod, te ćemo obećati svim tim ovcama kako ćemo dovršiti igru negdje u budućnosti. Usput ćemo sastaviti neku patetičnu objavu u kojoj se ispričavamo i obećavamo naporno raditi da to ispravimo. Ako ostanu igrati, budemo podržavali dok imamo prihode, ako ne, malo ćemo lagati i onda ćemo izvući osigurač i baciti ga u rijeku.

A zašto to mogu raditi? Zato što se korisnici zbilja ponašaju kao ovce. Vidi nova BioWare igra, odmah ću je prednaručiti. A onda kada se ispostavi da je proizvod bio promašaj, tada će podići zaštitni gard i govoriti kako uživaju u njoj i kako će talentirani razvojni tim to sve popraviti, samo kako bi sebi opravdali uložene novce. Nakon što ih jednom prevare, vjerovat će im opet. Zar je zaista krivo tražiti gotov proizvod? Gotovu igru? Kupujete li auto na isti način? Evo, izvolite, tu vam je auto, ima sve što ste tražili, ali nismo još ugradili jedno sjedalo i softver nekada ima malo problema pa čak i volan zna blokirati. Al osim toga radi savršeno, malo ga vozite pa ćemo to popraviti. Bi li kupili takav auto? A zašto ste onda spremni kupiti takvu igru?

Niste sigurni kakva će igra biti? Danas barem živimo u doba kada se možete informirati gdjegod želite. Pogledajte recenziju, ako treba i njih desetak, kako bi saznali zaslužuje li igra vaše vrijeme. I novac. Ponajprije vaš novac. Nije njih briga za vaše vrijeme, ali za novac je. I vrlo rado će uvući ruku u vaš novčanik. Izdavač je tu zbog profita. Neće njih biti briga što neki već umorni programer zna kako igra nije spremna. Kako im treba još pola godine ili čak godinu dana. I to je netko tko radi za njih. Ako ih nije briga za takve, kako će ih biti briga za vas?

Anthem nikada nije imao šanse. I završio je onako kako je i zaslužio. Istovremeno ostavivši poruke iz kojih možemo puno naučiti. Barem za one koji žele…


Odgovori

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.