Kada gledamo priču koju je Concord imao moramo govoriti o jednoj ružnoj priči koja možda jednog dana bude imala sretniji kraj. Pošto ne bi bila prva igra koja je ugasila svoje servere s idejom povratka kasnije. Ali isto tako ne bi bila ni zadnja koja je ugasila svoje servere. S točkom na kraju, bez nastavka priče.
Od dana kada je Concord najavljen bilo je jako puno upitnika. Zar nam treba još jedan hero shooter? Cijelo tržište govori ne, no taj princip nije ništa čudan. Kroz godine smo vidjeli kako svi pokušavaju skočiti na popularan brod kako bi ugrabili dio kolača. Modern Warfare je stvorio hrpu pokušaja, kao i League of Legends i Dota 2. Ili Minecraft i Fortnite. No što je od svega toga preživjelo test vremena? Malo što. Zato je Concord od starta imao problem. Niti je itko htio igru u žanru, niti je igra imala postojeći IP vezan uz sebe kako bi time stvorila veći interes. Isto tako, prvi trailer je izgledao super dokle god sam mislio kako je riječ o novoj akcijskoj avanturi / RPGu.
Drugi dio priče je u tome što Sony nije napravio gotovo ništa kako bi stvorio interes za igrom. Puno više riječi u medijima je igra dobila najavom gašenja nego u svom periodu do toga. Niti ću biti iznenađen ako kažete kako niste znali koja je to igra koja s gasi. To nije jedina greška koju je Sony napravio, ako već ideš na hero shooter, to jest multiplayer igru, za koju nisi siguran kako će proći, možda bi bilo dobro imati podršku za sve platforme. Dal bi dolazak na Xbox pomogao? Ako je brojka od svega 25 tisuća prodanih primjeraka točna, onda je odgovor ne. No puno je važniji princip – ne želiš si smanjiti tržište. To bi značilo odgodu, no na kraju si je i ovako dobio. Prisilno.
Ta brojka prodanih primjeraka jako dobro pokazuje koliko je loš posao Sony napravio. Sada će to probati popraviti. Imaju gotovu igru u koju su uložili vjerojatno pozamašna sredstva. Mogu kazati kako je kraj, tada ništa od tih sredstava neće biti vraćeno. Ili mogu probati nešto. Što je scenarij kojeg manje-više svi očekuju. Imaju tim koji je sposoban to napraviti, jer su na kraju složili okej igru. Glavna stvar će biti u kojem poslovnom modelu će se igra vratiti. Free to play je gotovo siguran odgovor na to pitanje, iako i besplatna PlayStation Plus igra bi mogao biti dobar marketinški potez.
Najviše u cijelom tom procesu su izgubili zaposlenici studija. Oni su radili što su morali, bez ikakve konkretne podrške s vrha. Objavom tog gašenja dosta je udarena i njihova reputacija. Jer se igra gasi ni nakon mjesec dana. Nisu uspjeli niti popraviti bugove, a već su ugašeni serveri. Mi igrači nismo u gubitku. Realnost je veoma jednostavna – izdavači žele da što više igri bude live servise principa, no igrači nemaju ni toliko vremena ni novaca kako bi pratili taj pohlepni tempo. Bit će nešto drugo umjesto toga. Uvijek će biti nešto drugo. Tim gašenjem nismo ni pobjednici, nije nitko.