Whispers of the Old Gods, šesta ekspanzija za Hearthstone donijela je neke velike i važne strukturalne promijene, ali me je vratila nekoliko godina u prošlost i podsjetila me na neke divne uspomene.
Madness Will Consume You!! – Yogg-Saron
Osnovne strukturalne promijene koje sam spomenuo odnose se na problematiku ukupnog broja karata, nešto sa čime se sve igre ovog tipa u nekom trenutku susretnu ako imaju ekspanzije. Blizzard je odlučio suprotstaviti se tom problemu uvođenjem modova igranja. Standard verzija je ona u kojoj više nisu dostupne Curse of Naxxramas i Goblins vs. Gnomes ekspanzije i koja služi kao glavni kompetitivni sistem unutar igre. Taj potez u potpunosti odobravam, mislim da je se na ovaj način prilično udara na ustaljenu metu same igre, drži se istu pod balansom, a samim time se pomaže potencijalno novim igračima lakši ulazak u igru.
Ipak, imam jednu zamjerku na to – ukidanje opcije kupnji te ekspanzije, ponajprije ciljajući na Curse of Naxxramas koji je koncipiran kao solo avantura i koju bi mnogi novi igrači u nekom trenutku htjeli zaigrati. Nadam se da Blizzard neće u potpunosti zaboraviti na ove ekspanzije nego da će se one u budućnosti vratiti, biti dio standard formata kada neka nova ekspanzija bude konceptualno povezana s njima. Drugi mod igranja je wild koji dozvoljava sve karte, što je dobro za sve one koji imaju deckove uz koje su nizali pobjede i ne žele ih samo tako zaboraviti, kao i za one koji žele eksperimentirati sa suludim kombinacijama koje nastaju.
Konceptualno, Whisper of the Old Gods je zaista sjajno osmišljen. Dio karata je napravljen tako da su iskvarene verzije postojećih karata. Nemojte na njih gledati kao jače verzije već postojećih nego na drugačiju verziju s istom vibrom. Ipak, glavna zvijezda ove ekspanzije je C’thun, legendarna karta koju će dobiti svi igrači koji se ulogiraju u igru prilikom prvih dana ekspanzije. Uz njega dolazi nova mehanika u obliku direktne sinergije s drugim kartama. Određeni dio karata daje bonuse C’thunu gdjegod se on nalazio, malo po malo ga pojačavate s idejom da on prelomi partiju. U prvih par dana ekspanzije nastali su mnogi C’Thun deckovi pa se često njihovi susreti svode na utrku tko će imati više znanja u izbacivanju kultista koji ga pojačavaju i tko će imati više sreće prije ga izvući u ruku. U svakom slučaju, jako zabavna mehanika koja će vrlo vjerojatno ostati takva kakva je idućim ekspanzijama – nisam siguran koliko ćemo C’thun karata dobiti u budućim ekspanzijama.
Neka vas ne brini, nije C’Thun jedini novi tip decka kojeg smo dobili. Osobno sam napravio Yogg-Saron mage deck koji je definicija riječi kaos. Razlog tome je upravo uspomena. Mogu se bez problema vratiti u kraj 2010. godine, u vrijeme kada sam redovito igrao World of Warcraft Wrath of the Lich King i ubijao Arthas (moram priznati kako jedva čekam njega vidjeti kao Hearthstone kartu). Čak je i tada takozvani Yogg-0, bez obzira što je to bio sadržaj star dvije godine, bio sveti gral koliko je Ulduar (najbolji raid kojeg je Blizzard ikada napravio) bio težak. Upravo sam zbog te uspomene odlučio napraviti takav deck. I to nije jedini novi ne-C’thun deck, vidio sam ih još nekoliko, pojedini fokusirani oko određene legendarne karte, neki bez njih. Sa 134 nove karte igra je dobila novu svježinu.
Iza nas su dvije godine Hearthstone igranja, bilo je vrijeme za neke drastične promijene, a Whispers of the Old Gods je donio baš to. Možda vam se neće činiti ogromnima, ali zapravo jesu pošto su pokazatelj kako će stvari izgledati u bližoj budućnosti. Uz najavu kako Hearthstone ima 50 milijuna igrača i činjenicu kako se nije bilo baš najlakše brzo integrirati u free-to-play model, osim ako ne platite lijepu količinu novaca, stvari su postavljene tako da nije bilo boljeg trenutka za početi igrati. U globalu, možda najbolja ekspanzija koja je do sada izašla.