Noć sa subote na nedjelju po našem vremenu. Dva kineska i jedna europski tim su preostali u turniru. Od 18 timova koliko je započelo The International 2017 (TI7) sve se svelo na tri imena. I usprkos tome što su prilično dominantna regija, Kina nije osvojila turnir, morat će se zadovoljiti pozicijama dva, tri pa i četiri. Dok će Europa slaviti Liquid koji je osvojio sedmo izdanje prestižnog turnira s nagradnim fondom od 24,787,913 dolara, najvećem u povijesti esporta.
Bila je to noć u kojoj će se sigurno neka tradicija prekinuti. Na kraju to nije bila da imamo prvu organizaciju, niti prvog igrača, koji je dva puta osvojio turnir. Ispalo je da smo po prvi puta dobili metlu (3-0) u finalu, te da je KuroKy došao do titulu, kao jedan od svega tri igrača koja su do sada bili na svim turnirima. A time je postao i čovjek koji je zaradio najviše na nagradnim fondovima u povijesti esporta. Vjerovao je u svoj tim, te nakon što je u polufinalu s 2-1 dobio LFY (i to nakon što su izgubili prvu partiju), u finalu je dobio 3-0 Newbee.
Team Liquid are The International 2017 Champions! #TI7 pic.twitter.com/NBeymva2ix
— DOTA 2 (@DOTA2) August 13, 2017
Prva partija finala je praktički od samog početka bila voda na njihov mlin. Od kada su stvorili prednost, što je bilo na samom početku partije, nisu je ispuštali do samog kraja. Nakon manje od pola sata sve je bilo gotovo. Druga partija bila je potpuna suprotnost, Newbee je otvorio s 9-0 no izgledao je kao da nema ideje što točno dalje, a Alchemist na strani Liquida je bio tempirana bomba. Onog trena kada se ta bomba pokrenula više je nisu mogli zaustaviti. I tu je već krenula priča o tome kako Liquid dobiva svoje protivnike na draft fazi, ne toliko u samoj partiji. To će se pokazati u trećoj partiji kada Newbee neće imati pravu soluciju za Juggernouta. No također će se postaviti pitanje oko nekih odluka koje je Newbee donio. Imali su laganu prednost, premda zbilja laganu, imali su dobru siege kompoziciju, no partiju je praktički prelomio drugi Roshan kada se je kineski tim zatvorio u bezizlaznu situaciju. Nastavila se partija i nakon toga, no sve što su probali nije bilo dovoljno, na kraju je jedan sjajan bait upalio (iako je skoro završilo suprotno) i Liquid je na kraju dobio 3-0 i postao prvak.
I dok će se o 3-0 govoriti još dugo vremena, malo tko će govoriti o tome kako ovaj sistem dvostruke eliminacije nije pošten prema onome tko dođe iz pobjedničkog dijela, što je u ovom slučaju bio Newbeee. Sistem dvostruke eliminacije omogućava svima da dožive jedan poraz, jedino tko nije imao pravo na pogrešku je Newbee. Pravi sistem dvostruke eliminacije bi morao sadržavati još jedan set partija nakon što tim iz gubitničkog dijela dobije, no to se nije dogodilo. Ima razloga i zašto nije, a sigurno je jedan od njih u percepciji. Best of 3 je puno zgodniji za to, no to nije toliko epski okršaj i postavlja problem ako finale završi u svega dvije partije ako dobije onaj iz pobjedničkog dijela. Best of 5 pak postavlja problem da uz reset imaš potencijalno 10 partija što je puno previše. Sistem dvostruke eliminacije bez reseta u finalu ako tim iz pobjedničkog dijela izgubi nema smisla. Jednostavno nije sistem jednak prema svima, kažnjava tim koji je do sada dominirao te je jedini koji nije imao pravo na grešku. I ne, to što je Newbee do finala morao odigrati 3 seta, a Liquid duplo više nije opravdanje. Realnost ovog finala je ta da Newbee ne bi dobio niti nakon reseta, mislim da bi titula otišla na istu adresu pošto su bili potpuno nadigrani, ponajprije u draft fazi, ali to ne znači da treba zadržati to.
After an epic Lower Bracket run, Team Liquid sweep Newbee 3-0 in the Grand Finals to claim the Aegis of Champions! #TI7 pic.twitter.com/zQJIx9Ho1r
— DOTA 2 (@DOTA2) August 13, 2017
Mnogi esportovi su imali sistem dvostruke eliminacije i sve više njih se odmaklo od njega, upravo zbog tog potencijalnog reseta finala. Starcraft 2 to ima u grupnoj fazi, gdje super funkcionira, dok fighting igre imaju kompletno, i tamo super funkcionira zvog toga što set traje koliko ovdje jedna partija. Sistem treba mijenjati, a najbolje bi bilo ukloniti dvostruku eliminaciju, staviti dobar stari sistem, ako izgubiš – letiš. On bi bio puno pošteniji, a bilo bi puno manje partija te bi se sam turnir puno lakše pratio. Za pratiti kompletan turnir čovjek praktički mora uzeti godišnji odmor. Sve ostalo može ostati, pogotovo taj teniski sistem s hrpom turnira diljem svijeta (iako će mnogi Dota 2 fanovi kazati kako i u to treba uvesti malo reda, pogotovo po pitanju najava turnira iz vedra neba – unaprijed odrediti kompletan kalendar za godinu je najbolja opcija).
Dota 2 je jedan od vodećih esportova i treba malo popraviti format kako bi bila bliža onima koji ne prate redovito i koji nemaju tjedan dan za odvojiti kako bi pratili sve. Nema potrebe imati 72 seta u skupini i 22 u glavnoj fazi turnira. Možete imati puno manje, a ujedno i veći spektakl, pogledajte samo nogomet i njegova svjetska prvenstva. Tamo gdje svaka utakmica ima ogromnu važnost. Ovo je slučaj gdje bi manje bilo više…
I za kraj, evo kako izgleda pobjednički tim: MATUMBAMAN (Finska), Miracle- (Jordan), MinD_ContRoL (Bugarska), GH (Libanon), KuroKy (Njemačka).