Nakon šest godina čekanja, dvije manje nego između prva dva nastavka, stigla nam je Mafia 3. Prilično voljeni serijal u kojem imamo priliku vidjeti mnoge aspekte života organiziranog kriminala stavljen je pred veliki test – može li nastaviti sve ono dobro što su njegovi prethodnici sagradili? Ili ju je bolje odmah staviti u temelje neke zgrade?
‘Gdje god ima prilike, mafija će biti tamo.‘ – Johnny Kelly
Još iz trailera i prvih informacija o igri smo shvatili kao će protagonist igre Lincoln Clay biti na putu osvete. I zaista je, jedno od najboljih pogonskih goriva za pokretanje radnje ovdje funkcionira sjajno, no to nije jedina stvar što čini priču ove igre njenim najboljim aspektom. Dodajte sjajno napisanu radnju, odabira naracije kroz kratke dokumentarne aspekte, zanimljive likove do kojih vam je stalo, pa sve do onih za koje želite da spavaju za ribama i imate sjajan potencijal. Naslažite na to socijalni komentar na tadašnje stanje društva – stanje Amerike nakon Vijetnamskog rata i sveprisutni rasizam i imate priču koja bez problema može kandidirati za jednu od najboljih ove godine. Upravo je priča bila ta što me je držalo kroz tih tridesetak sati igranja.
Otvoreni svijet često je bio formula o repetitivnosti, na žalost, ponovo smo se vratili u to vrijeme. New Bordeaux (napravljen po uzoru na New Orleans) ima neke sjajna lokacije i potencijala za puno više, pogotovo uz vremenski period, samo niti u jednom trenutku to ne dolazi do pravog izražaja kao u nekim drugim igrama. Rekao bih da je ovo savršeni primjer gdje bi manje bilo više – Mafia 3 bi bila puno bolja igra kada ne bi bilo toliko ponavljanja. Nećete to primijetiti u prvih sat ili dva igre, primijetit ćete kada dođete do dvoznamenkastog broja sati, kada ste određen tip misije ponovili desetak puta, samo na različitoj lokaciji, bez nekog pretjeranog izazova. Premalo je zaista zanimljivih popratnih misija i pamtljivih trenutaka koje bi razbile tu dinamiku i podigle igru na jednu višu razinu.
Svijetla točka grada, osim blještavih natpisa na zgradama, je u osvajanju njegovih područja i odluke kojem od tri svoja zapovjednika dati nadzor nad njim. Dvosjekli mač pošto dobivate bonuse ovisno o tome kome ih dodijelite, no ako nekoga od njih zanemarite mogli bi se okrenuto preko vas. Mehanika koja svakako ima svojih mana, no sjajno je vidjeti uvođenje takvih mehanika. Šteta što odluka o bonusima nije pretjerano važna pošto sama igra ne traži previše – protivnički AI je prilično jadan pa protivnici izgledaju kao pokretne mete koje samo čekaju da ih pogodim, oružja nisu dovoljno upečatljiva pa je puno bolje ići prsa o prsa kako bi vidjeli neke prilično brutalne animacije, a niti prelazak iz covera u cover nije najbolje odrađen. Isto tako ne razumijem čemu nedostatak opcije prebacivanja lika s jednog mjesta grada u drugi – svaki puta putovati zna biti naporno. Nekako sam dojma da je igri trebalo još minimalno pola godine kako bi ispolirala te elemente.
Tehnička strana nam također donosi dvije suprotne priče – sve vezano uz samo glavnu priču, od izgleda likova do naracije je sjajno odrađeno i to je nešto sa čime se studio može pohvaliti. Ostale stari, ne baš toliko dobro. Igra ne izgleda baš nešto pretjerano dobro, ima jako puno bugova, od onih teksturalnih, pa skroz do toga da nedostaje nešto krucijalno za odrađivanje misije. Opet se vraćamo na to da je za neke stvari trebalo više vremena nego što ga je tim uistinu imao. Treba još spomenuti soundtrack koji je sjajno odabran i potpuno odgovara periodu radnje.
Vrijeme je najveći neprijatelj kojeg ova igra ima. Traje predugo zbog ponekad frustrirajuće repetitivnih stvari, a razlog tome je što razvojni tim očigledno nije imao dovoljno vremena kako bi igre iz prosječne ili dobre prebacio u vrhunsku. To se vidi na tome što je sve vezano uz glavnu priču odlično, što je vrlo vjerojatno prvo rađeno, dok su open world stvari ostavljene za kasnije i pate od nedostatka vremena, a samim time i kvalitete. Što je šteta zbog sjajne naracije kakvu bih češće volio vidjeti u igrama. Mafia 3 ima potencijale klasika, šteta što je ostala kratkih rukava.