Kada je 2018. godine Ben Brode napustio Blizzard i odlučio napraviti svoju kompaniju puno se pisalo o tome. Kompanija koju je osnovao nazvao je Second Dinner, a ranije ove godine najavio je kako rade na kartaškoj igri imena Marvel Snap. Bit će digitalna kartaška igra, baš kao što je bio i Hearthstone koji ga je proslavio. Samo se prilikom najave puno manje pisalo o njemu i njegovom projektu nego prije par godina kada je napuštao prijašnju komapniju.

Mobilna igra koja će doći na PC, a svi znamo koje konotacije idu uz mobilne video igre. I još k tome uz Marvel licencu, koji je zadnjih godina šifra za štancanje par. Sve to što su u miru i tišini radili došlo je na vidjelo 18. listopada ove godine. Marvel Snap je izašao i vrlo brzo se pojavio na radaru. Odlučio sam instalirati, a nekoliko dana igranja natjeralo me da napišem recenziju, nešto što ne radim baš za mobilne igre. Razlog tome je što Marvel Snap nije kao bilo koja druga mobilna igra.

Premisa igre je veoma jednostavna. Imate špil od 12 karti gdje iste trebate postaviti na ploču kroz šest rundi. To radite istovremeno kao i vaš protivnik, a kada oba igrača odrade svoje poteze, tek će se tada isti realizirati i postati vidljivi svima. Poanta je osvojiti dvije od tri lokacije koje su na mapi kako bi pobijedili partiju. Upravo su te lokacije ključ uspjeha, pošto igra nudi malo more različitih, od kojih se po jedna otkriva kroz svaka od prva tri kruga. Kroz raznolikost tih lokacija, koje na različite načine mogu djelovati na partiju, svaka partija izgleda potpuno drugačija. Neke će biti od koristi, neke će odmoći, a kroz sve to morate manevrirati pametnim postavljanjem karata na lokacije.

Lokacije mogu imati pozitivan efekt, prilikom kojeg vaše karta postaju jače, ali i negativan. Mogu kompletno utjecati na igru, kao onih koje limitiraju kada i što se može odigrati na njih, neke i do te mjere da kažu da se karte uopće ne mogu odigrati na njih. Želite li staviti kartu na lokaciju prije nego se otkrije kako bi izbjegli negativan efekt. Ali uz opasnost da ne dobijete benefit od pozitivnog? Sve ima svoje prednosti i mane te ne možete svaku partiju igrati na identičan način. Pogotovo ako dođu lokacija koja produlji igru za još jedan ili skrati za dva kruga. Morate biti spremni reagirati u trenutku. Nisam siguran koliko točno ima lokacija, ali bih rekao preko 50. Što čini malo more zanimljivih i zabavnih kombinacija.

Za sve to vam je dobar kvalitetan špil s kartama koje će dobro pasati jedne uz drugi. Kombinacije, pametni potezi, ali nekada i sreća, pošto morate probati pretpostaviti što će protivnik probati napraviti. To jest, kada napeta partija dođe do kraja, koju će od tri baze probati okrenuti u svoju korist. Te da li ga probati kontrirati na toj ili odigrati karte tamo gdje ne očekuje. I sve to što sam spomenuo događa se veoma brzo. Partije traju kraće od 5 minuta. Pobjede su slatke, porazi nisu pretjerano bolni. I bez imalo problema možete igrati partiju za partijom.

Baš kao što sam rekao, jedna za drugom. Nema reklama. Niti jedna jedina reklama, nešto što je standard za mobilne igre, mi do sada nije bila tu. Čak ni za dnevnu dozu besplatne valute nema reklame, samo stisnete i dobijete, Marvel Snap vas ne traži da odgledate 30 sekundi neke reklame. No tu priča s monetizacijom ne staje. Cijela igra je napravljena kao free-to-play model u kojem je naglasak na igranju igre i napredovanju kroz istu. Kroz dnevne zadatke se može prilično brzo napredovati, ali je ostavljena opcija za brže napredovanje onima koji žele uložiti neke novce.

Sistem unaprjeđivanja karti je taj u kojem stvari nisu baš najbolje za free-to-play igrače, zato što je to sistem kroz kojeg dobivate nove karte. I to je jedini način na koji ih dobivate, ne možete kupiti kartu koja vam fali za neki turbo jaki deck. Samo unaprjeđivanje karti ne donosi istima nikakvu snagu, isključivo drugačiji vizualni identitet. Ali svaki puta kada unaprijedite kartu dobijete kolekcijski nivo, što je veća razina rariteta na koju ste nadogradili to više nivoa dobijete. Ovisno o nivou na kojem ste otključavate nagrade, od kojih su one glavne nove karte.

Kako bi nadogradili kartu trebaju vam dva resursa – boosteri za pojedinu kartu i krediti. Boosteri nisu neki veliki problem, na kraju partije dobit ćete ih za neku kartu iz špila s kojim ste igrali. Što potiče igranje s različitim kartama kako bi što više karti mogli unaprijediti. Veći problem su krediti, kojih će vam u nekom trenutku nestati, te iako možete dobiti solidnu količinu kroz dnevne zadatke, ako želite više i brže, možete ih kupiti, zato što tu postoji limit koliko ih možete dobiti dnevnim igranjem. Kada nestane dnevnih zadataka, nestalo je i načina kako ih dobiti. Što ne treba čuditi, zato što mora biti neki način zarade za razvojni studio.

Trebate li brinuti zbog toga? Moje mišljenje je ne, zato što tijekom cijelog vremena igranja nisam naišao na protivnika koji ima karte iznad moje razine. Štoviše, mislim da je moje početno iskustvo bilo prepuno prelakih partija. U prvih sedamdesetak partija imao sam samo tri poraza. Znam kako igre vole dati lagane pobjede novim igračima, ali ovo je baš bilo previše. Tek sada kada sam prošao i kada su partije postale izazovne igra kreće nuditi svoje najbolje trenutke gdje se svaka greška kažnjava. Marvel tu služi kao jaka licenca koju će ljudi prepoznati, a istovremeno je tim napravio jako dobar posao da oživi sve karte koje su (za sada) dodali u igru. Moje igranje je bilo na Android verziji igre, probao sam i PC verziju, ali mi se nije sviđalo što vizualni identitet nije prilagođen za ekran veće širine nego visine.

Sve to čini Marvel Snap jednom veoma zabavnom igrom koja postavlja nove standarde što znači biti digitalna kartaška mobilna igra. Partije traju kratko i veoma su zabavne. Nudi pregršt taktičkog manevriranja gdje je svaka partija drugačija. Donosi poslovni model koji je prvenstveno fokusiran na igranje i čini mi se kako igru čeka jedna veoma lijepa budućnost.


Odgovori

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.