Baš kao i svaka druga igra koja izlazi na godišnjoj bazi NBA 2K24 redovito traži načine kako da stvari postanu bolje nego godinu prije. Ove godine jedna od tih stvari je odigravanje legendarnih trenutaka karijere Kobe Bryanta. Hoće li to biti dosta ili će NBA 2K24 trebati čudo da se u smiraju utakmice preokrene istu?
Postoje dvije važne stvari koje morate znati za NBA 2k24. Ono što je do sada bilo dobro u serijalu postalo je još malo bolje, uz par sitnih problema na kojima se može raditi u budućim nastavcima. Ono što je do sada bilo loše, nije postalo ništa bolje, štoviše, toliko je loše do te mjere da su neke stvari upitno igrive. Stoga, idemo redom.
Akcija na terenu jedna je od najboljih u serijalu. Uz novu tehnologiju koja omogućava gotovo jedan za jedan tranziciju iz kretanja igrača u stvarnom svijetu u video igru sve što se događa na istom postalo je puno fluidnije i prepoznatljivije. Kretanja najboljih igrača lige u igri odgovaraju onome što isti rade na NBA parketima diljem Amerike. To čini kretanja igrača u igri prirodnijima, a samim time i akciju dinamičnijom. Možete to koristiti u svoju korist, ali ćete vidjeti kako umjetna inteligencija radi bolji posao nego u prijašnjim nastavcima. Lopta će puno češće biti kod najboljih igrača tima te će ih zatvoriti biti prilično izazovno.
Igrati obranu je napravilo prilično veliki pomak unazad nekoliko godina te je prilično velika stvar u vašoj postavi igre. Dobro zatvoriti prilaze košu ili taktički postaviti sve potrebno je prilično dobar osjećaj koji ima jednu manu koja zadnjih godina muči igru. Problem brzih tranzicija i lakih koševa, koje je jako teško ostvarivati, pa dobra obrana često ostaje bez kazne. Dok bez tih tranzicija koji daju pokoji besplatni koš kao nagradu znači da se morate mučiti u svakom napadu da se upišete na semafor.
Prezentacijski je kompletna igra na jednom zaista visokom nivou. Ako nekoliko godina niste igrali NBa igru impresionirat će vas koliko se sve poboljšalo u tom aspektu. Bilo da govorimo o osjećaju same dvorane i publike u njoj. Ili o grafikama koji čine cijeli ugođaj televizičnim, pa sve do komentatora koji zaista dobro odrađuju svoj posao. Cijeli paket koji ima samo jednu manu, za koju vjerujem da će je u idućim nastavcima adresirati. NBA kao igra cilja na velike trenutke, baš kao i sama liga, no kada se jedan takav dogodi, igra to ne uspijeva pratiti na potrebnom nivou. Recimo, pogodite tricu u zadnjim sekundama, neće biti animacija erupcije oduševljenja, nego neka standardna animacija koja će biti prekinuta povratkom u standardni mod kao kada se vraćate u obranu. Na tome se može poraditi.
Sada slijedi onaj loši dio, a ako se iz godine u godinu vraćate serijalu, znate o čemu ću govoriti. Vrijeme je za mikrotransakcije. Sve što je 2K Games napravio oko toga zaslužuje svaku pokudu, od toga da su vam stalno pred nosom, pa do toga da su neke stvari jedva igrive. Uzmite kreiranje vlastitog igrača. Njegov startni overall score će biti oko 60, niti u solo igranju to neće biti zabavno jer će vas stavljati protiv NBA igrača koji su u svemu bolji od vaše kreacije. Kako ćete to poboljšati? Ili ćete igrati do iznemoglosti kako bi skupili valute za unaprijediti, ili ćete izvaditi novčanik, upisati broj kartice i kupiti valutu. Za bilo kakav pošteniji skoro čak će vam i ovog drugo trebati podosta.
Na to je nadograđen hub koji je napravljen kao grad po uzoru na Miami, gdje su na svakom koraku parketi za uličnu košarku, dućani za kozmetiku te Jake from State Farm. Grad izgleda lijepo, možete rješavati zadatke po njemu, igrati košarku i odgovarati na filozofsko pitanje o tome da li je bolje uložiti valutu u to da vam igrač bude bolji ili da izgleda bolje. Dućani imaju raznu količinu zgodnih stvari koje možete staviti na svog igrača kako bi se ‘izrazili’. Što znači ista dilema kao i maloprije, grind ili kartica. Čak i ako se odlučite veći fokus staviti na igranje, i tu će naći prepreke na putu. Osim statistika igrači mogu raditi prema razvijanju sposobnosti, koje će vam pak krenuti padati ako neku utakmicu zbog taktičkog pristupa, ili samo zbog želje da igrate malo drugačije zaista krenete igrati stilom kojeg u tom trenutku razvijate. Nema pauziranog progresa – pad.
Meni osobno se nije svidjelo što je Kobe Bryant stavljen kao jedna od figura koja nosi igru, još uvijek je relativno nedavno to što je umro, a mrvicu više nedavno dok je aktivno igrao. Nema potrebe njega stavljati kao ono što nosi igru kada NBA ima sasvim solidan broj aktivnih zvijezda. Vjerojatno mnogima drugima neće smetati pa sam tu u ogromnoj manjini. Tako da su tu izazovi s momentima iz njegove karijere, po uzornu na Jordan iteraciju od prije. Samo ih je manje i nisu jednako dobri kao oni s Jordanom. Zgodan dodatak igri.
NBA 2K24 je fantastična igra kada je u pitanju sama košarka i ono što se događa između deset igrača na parketu. Kada se samo na to fokusira pruža zaista puno. Ali ne fokusira se samo na to, ima jedan od najgorih sistema mikrotransakcija (iako je malo što kod njih zapravo mikro) koji je guraju prema lošoj. Prema igri koja ne poštuje vaše vrijeme nego samo želi vaš novac. A onda su tu još stvari kao to da PC verzija nije ista next gen igra kao ona za konzole, na kojima je ova recenzija napravljena. Konačna presuda je ta da NBA 2K24 nije uspio ući u doigravanje.
CD Media je ustupila PS5 recenzijski primjerak.