Svima je bilo jasno kako je samo pitanje vremena kada će PlayStation 5 Pro biti predstavljen. To se dogodilo neki dan, a uz to smo dobili i onaj odgovor na drugo pitanje – kada će izaći – 7. studenog ove godine. Kada smo već kod datuma, 26. rujna (znači za manje od dva tjedna) krenut će preorder preko službene stranice kod odabranih dobavljača, dok će kod ostalih dobavljača to krenuti 10. listopada. Puno važnije pitanje bit će oko toga želite li uopće nabaviti ovu konzolu.
Sony je napravio jednu dobru stvar i jednu apsolutno groznu stvar. Idemo prvo na onaj pozitivni aspekt, a to je osjetno jača konzola. Tri su ključne stvari koje Pro donosi. Povećan je GPU koji će uz procesnu snagu i brži obrađivanje podataka u memoriji doći do otprilike 45% bržeg renderanja za gameplay. To će poboljšati sam izgled igri i općenito bolje performanse istih. Druga glavna stvar je poboljšan Ray Tracing, gdje će moći slati duplo, ili čak trostruko više zraka, također uz poboljšanje vizuala kroz refleksije. Za kraj je AI vođen upscaling, koji će uz tehnologiju učenja mašine dovesti do toga da kvaliteta slika bude oštrija uz prikazivanje većeg broja detalja. U videu kojeg sam postavio Mark Cerny vam to jako dobro objašnjava, uz popratni vizualni prikaz primjera.
Sve to zvuči divno i krasno, no što je onaj negativni dio koji sam spomenuo? Cijena koju je Sony postavio na nevjerojatnih 799,99 € za konzolu. Vratimo se nekoliko godina u nazad, kada su predstavili originalni PlayStation 5. Tada smo imali dvije verzije, onu bez diska, koja je postavljena na 399,99 € i onu koja ima disk čitač koja je postavljena na 499,99 €. Cijena je u međuvremenu otišla gore, ali ostaje činjenica kako je Pro duplo skuplji nego verzija bez diska. Štoviše, po toj cijeni bi očekivali kako ova verzija ima disk. Prevarili bi se, jer Pro je također bez diska. Želite li kupiti isto to ćete morati dodatno platiti.
Treba li vas cijena čuditi? Odgovor je ne, zato što je došlo do zaokreta poslovanja. PlayStation 5 je bio prva njihova kućna konzola koja nije radila s minusom u godini kada je izašla. Nekada je politika bila na tome da će se primiti financijski udaraca koji će se onda nadoknaditi u budućnosti prodajom softvera. Time bi se pokrila slabija prodaja u prvoj godini, kad je svima još novi, kao i cijena razvoja konzole. Od čega je najviše problema imao PlayStation 3 koji je bio opako preskupa konzola.